Ce se întâmplă cu Jimny, cel mai simpatic off-roader? Suzuki a luat decizia
Suzuki a luat în calcul eliminarea lui Jimny din gama disponibilă în Europa. Șefii constructorului nipon s-au răzgândit însă. Jimny va supraviețui sub forma unui vehicul comercial ușor.
Normele tot mai dure în ceea ce privește emisiile, în vigoare în statele membre ale Uniunii Europene, au produs îngrijorare și la Suzuki. Japonezii au jonglat cu ideea dispariției lui Jimny. Au decis, în cele din urmă, reprofilarea modelului cunoscut ca fiind cel mai mic și mai carismatic off-roader.
Vehiculul comercial ușor Suzuki Jimny va avea doar două locuri și va beneficia de un portbagaj de 863 de litri. Acest lucru înseamnă că vehiculul va oferi cu 33 de litri mai mult decât autoturismul Jimny, atunci când bancheta din spate era rabatată.
Japonezii promit că această transformare nu va afecta performanțele în off-road ale modelului. Suzuki Jimny va avea în continuare un șasiu tip scară
Își face apariția între cabină și spațiul de depozitare o partiție de siguranță.
În primăvara anului trecut, se vehicula ideea unui Jimny pick-up, o versiune disponibilă, la acestă oră, doar în Auckland, Noua Zeelandă. Aceea poartă denumirea Suzuki Flatdeck. O simulare digitală a fost realizată de rușii de la Kolesa.ru (vezi GALERIA FOTO).
Suzuki Jimny își păstrează motorul
Sub capota autoutilitarei Jimny va opera în continuare motorul aspirat de 1,5 litri pe benzină. Unitatea dezvoltă 102 cai putere și un cuplu de 130 Nm. O transmisie manuală cu cinci rapoarte și un sistem de tracțiune integrală AllGrip Pro, cu o cutie de transfer low range, va direcționa resursele către ambele punți.
Modelul va fi echipat cu Dual Sensor Brake Support, dar și cu asistență la urcarea rampei și cu funcție de menținere a vitezei constant la coborârea unei pante.
Încadrat în clasa N1, rezervată vehiculelor de transport marfă cu tonaj redus, Jimny nu este nevoit să se supună noilor norme privind emisiile.