Jeep se întoarce în segmentul pickup. Cu noul model Gladiator, Fiat Chrysler a reintrat pe piaţa camioanelor după o absenţă de 27 de ani.
Prezentat miercuri la Salonul Auto de la LA din 2018, Gladiator va fi primul pickup din gama Jeep de când MJ Comanche a fost scos din producţie, în 1992.
Jeep Gladiator va fi un rival direct pentru Toyota Tacoma, Chevrolet Colorado, Canyon GMC şi Ford Ranger atunci când va ajunge în showroom-urile din SUA, în al doilea trimestru al anului 2019.
Gladiator se recomandă ca „cel mai capabil camion de dimensiuni medii produs vreodată”.
„Născut dintr-un patrimoniu bogat de pickup-uri Jeep, Gladiator combină utilitatea robustă, versatilitatea şi funcţionalitatea, rezultând în cel mai capabil camion de dimensiuni medii produs vreodată”, a declarat Tim Kuniskis, şeful mărcii Jeep din America de Nord.
Ca stil, Gladiator împrumută câteva trăsături de la Wrangler, cu toate acestea, Gladiator este mai lung decât Wrangler cu patru uşi. Ca şi Wrangler însă, acoperişul şi uşile sunt detaşabile.
Gama de motoare va include motorul diesel Pentastar V6 de 3.6 litri şi transmisia manuală cu şase trepte, care dezvoltă 290 de CP. O transmisie automată cu opt trepte este disponibilă ca opţiune. Din 2020 va exista şi un cu motor EcoDiesel V6 de 260 CP, de 3,0 litri.
Gladiator va fi disponibil cu sistemele Jeep de tip Command-Trac şi Rock-Trac. Acesta va avea un unghi de atac de 43,6 grade, un unghi de degajare de 20,3 grade, precum şi o gardă la sol de 28 de cm. Cu alte cuvinte, aceste trăsături îl fac foarte capabil în off-road.
Potrivit celor de la Jeep, Gladiator va fi capabil să tracteze până la 3469 de kg.
Chiar dacă este construit pentru a rula pe drum accidentat, Gladiator are o mulţime de tehnologii moderne, cum ar fi un touchscreen de 8,4 inci, care rulează sistemul de infotainment UCCC de a patra generaţie, şi o cameră video frontală care permite şoferului să vadă obstacole din faţa maşinii în timpul off-road-ului. Jeep nu a stabilit încă preţurile pentru acest model.