Japonezii vor să-i convingă pe fanii diesel să aleagă Toyota Prius Plug-in
Înaintea lansării oficiale pe piaţa auto din Europa (dominată de motoarele diesel), japonezii au realizat un studiu în Marea Britanie cu noua versiune Toyota Prius Plug-in – ale cărei baterii pot fi încărcate şi de la o sursă independentă de curent electric.
Rezultatele din viaţa reală s-au arătat promiţătoare, aşa încât acum a venit timpul ca japonezii să ne ofere datele oficiale de consum şi autonomie ale lui Toyota Prius Plug-in, conform noilor standarde de măsurare de pe bătrânul continent.
Aşadar, consumul mediu oficial al lui Toyota Prius Plug-in este de 2,1 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 se cifrează la doar 49 g/km. O palmă dură dată motorizărilor diesel – smart fortwo cdi anunţă 3,3 litri/100 km, iar KIA Rio 1,1 CRDi chiar 3,2 litri/100 km.
Acest consum, obţinut în condiţii teoretice, este posibil în condiţiile în care bateriile au fost încărcate 100%. În regim strict electric, Prius Plug-in este capabilă de o autonomie maximă de 25 km, după descărcarea bateriilor maşina continuând să funcţioneze în regim hibrid, combinând motorul pe benzină şi cel electric în mod clasic.
Chiar şi aşa, în regim hibrid, maşina anunţă un consum mediu teoretic de 3,7 litri/100 km şi emisii CO2 de 85 g/km, adică aproape la nivelul celor mai economice dieseluri de pe piaţă – care, însă, oferă performanţe mai scăzute şi echipează maşini de clasă mică, faţă de care Prius este avantajată datorită dimensiunilor mai mari, care se traduc într-un portbagaj de peste 400 de litri şi un spaţiu mai generos pentru 5 pasageri.
De reţinut faptul că bateriile necesită doar 90 de minute pentru încărcare, iar autonomia totală a lui Toyota Prius Plug-in se cifrează la o valoare foarte bună, de 1.237 km. Adică la nivelul maşinilor compacte cu dieseluri de cilindree mică de pe piaţa europeană.
Rămâne, însă, un impediment serios: preţul. Cu o sumă de pornire de circa 32.000 euro pe principalele pieţe auto din Europa (incluzând bonusurile guvernamentale pentru maşinile electrice), Toyota Prius Plug-in este greu de crezut că va reuşi să „convertească” prea mulţi clienţi de diesel. Cel mai probabil, modelul japonez le va face cu ochiul celor care vor să polueze cât mai puţin şi care sunt mai atraşi de caracteristicile maşinilor electrice.
Voi ce credeţi: