OK, Jaguar Land Rover, se pare că atelierele tale de proiecte-pilot lucrează la foc automat. Ne-ai arătat capota invizibilă pentru Discovery Vision, apoi ne-ai explicat cum poate un Range Rover sau un Jaguar să se adapteze nevoilor tale şi să-ţi înveţe obiceiurile. Ne-ai uimit cu un parbriz virtual care transformă cursele într-un NFS real, după care ne-ai demonstrat cât de uşoară ar fi viaţa în off-road cu un cruise-control.
La montantul transparent nu am răspuns decât că ne-am dori să devină realitate. Este tot ce ne-am dori.
Aşa că acum ne descrii sistemul Bike Sense, care va transforma proprietarul de Jaguar în cel mai bun prieten al bicicliştilor şi al motocicliştilor. Folosindu-se de un sistem de radare care surprind mişcarea bicicliştilor şi a motocicliştilor din proximitate, maşina avertizează sonor (printr-un claxon de bicicletă sau se motocicletă, după caz), luminos (printr-o serie de LED-uri puse pe montanţi şi pe bord şi tactil (prin vibrarea spătarului în dreptul umărului drept sau a celui stâng, după caz) în cazul în care traiectoriile voastre sunt convergente.
Sistemul de asistenţă se află în stadiul de dezvoltare şi testare acum. Având în vedere că bicicliştii sunt elemente din trafic mult mai dinamice decât o maşină, nu putem să nu ne întrebăm cum vor reuşi cei de la Jaguar să-l adapteze condiţiilor reale. De exemplu, cum ar face o stânga în intersecţia asta?