Industria auto a fost puternic impactată de criza mondială a semiconductorilor, numeroși constructori de pe scena auto globală întâmpinând dificultăți în procesul de producție din această cauză. Jaguar Land Rover este ultimul nume important care se vede nevoit să reducă cifrele de producție pe fondul lipsei de semiconductori.
Înainte de a pleca din funcția sa de CEO al Jaguar Land Rover, Thierry Bollore a tras un semnal de alarmă în acest sens, susținând că această criză a semiconductorilor nu se va încheia prea curând. Mai mult, există voci avizate care au transmis că problema va persista până cel puțin în anul 2024.
Situația se dovedește a fi, într-adevăr, destul de gravă pentru Jaguar Land Rover, constructorul britanic anunțând reducerea cifrelor de producție în cadrul uzinelor sale din Marea Britanie până în luna martie a anului viitor, potrivit Carscoops. Astfel, conducerea JRL încearcă să găsească o soluție prin care să facă față acestei crize care a dat mari bătăi de cap producătorului britanic.
Producția modelelor Range Rover Velar și Jaguar F-Pace în cadrul uzinei din Solihull va fi redusă până în primăvara anului viitor, în perioada următoare declanșandu-se tranziția de la două schimburi de lucru la unul singur. Astfel, Jaguar Land Rover se va putea concentra pe livrarea celor mai profitabile modele ale sale, și anume Range Rover, respectiv Range Rover Sport.
De asemenea, și producția din cadrul uzinei JLR din Halewood va fi afectată de această decizie, acolo fiind asamblate SUV-urile mai accesibile și mai puțin profitabile Evoque și Discovery Sport. La fel ca și în cazul uzinei din Solihull, și aici se va lucra într-un singur schimb. În schimb, se pare că producția lui Defender din cadrul uzinei din Nitra, Slovacia, nu va fi afectată în niciun fel.