Jaguar Land Rover (JLR) s-a alăturat producătorilor de automobile care au oprit temporar producţia în Regatul Unit, închizând luni, timp de cinci zile, fabricile din Marea Britanie, din cauza evenimentelor legate de Brexit, informează Reuters.
JLR a fost nevoit să reducă producţia anul trecut, confruntându-se cu scăderi ale vânzărilor, parţial din cauza reducerii interesului faţă de vehiculele cu motor diesel.
Producătorii de automobile se confruntă cu o serie de riscuri generate de Brexit, printre care întârzieri, birocraţie vamală nouă, necesitatea recertificării modelelor şi taxe vamale de până la 10% în cazul vehiculelor finite. Fabricile Mini şi Rolls-Royce sunt, de asemenea, închise în această săptămână, la fel şi fabrica Peugeot din Vauxhall. Honda a programat, totodată, şase „zile de non-producţie” în aprilie, refuzând să spună însă perioada exactă în care vor avea loc.
În general, încetarea activităţii este organizată cu mult timp în urmă, astfel încât să poată fi stabilitate concediile angajaţilor, iar furnizorii să aibă posibilitatea de a ajusta cantităţile expediate.
Începând cu anul 2017, sectorul auto din Marea Britanie a înregistrat scăderi puternice în privinţa vânzărilor, producţiei şi investiţiilor.
În timp ce liderii politici britanici nu pot ajunge la un consens asupra Brexit şi anumite state membre chestionează o altă amânare a ieşirii Marii Britanii din UE, ministrul culturii, Jeremy Wright, a declarat că va continua discuţiile cu Partidul Laburist din opoziţie pentru a încerca să găsească o soluţie de compromis.
Deţinută în proporţie covârşitoare de către străinătate, industria auto din Marea Britanie a ajuns, dintr-un mediu de investiţii stabil şi atrăgător, împotmolită într-o criză politică profundă, ce ar putea dăuna activităţii.