Jaguar încalcă tratatul de pace cu 540 de cai (galerie foto)
Dacă aţi nimerit din greşeală la un meci din Liga 1 – câtă mai e ea -, aţi observat acronimele alea de nu înţelegi nimic. VCF, FCV, FCSB ŞAMD. Îţi vine să faci numai jocuri de cuvinte şi să încurci Ceahlăul (CHL) cu Chelsea şi PETrolul şi Petromul. Fie la ei. Dar când vezi că şi englezii au luat-o razna cu prscurtările lor, nu mai comentezi. Astfel, citind comunicatul Jaguar, am înţeles că JLR a lansat prin SVO un nou JGR PACE în UK, modelul SVR. Nu mai e mlt pân’ cnd vom vrb xct aşa.
Adevărul e însă frumos şi spune că Jaguar are un nou Pace. Unul care nu şi-a schimbat dimensiunile, dar şi-a schimbat numărul de cai. Cum spuneam, SVO – Special Vehicle Operations (divizie ultra a lui Jaguar, ca un AMG, să-i spunem), a pus pe modelul Pace cel mai puternic motor pe care îl are. Este un V8 de 5 litri, cu 540 de cai şi 700Nm cuplu. Asta înseamnă 0 – 100 km/h în 4.3 secunde – cu 0.1 secunde mai repede decât un Macan Turbo (concurent în pole position). Totuşi, diferenţa de putere e foarte mare. Sunt 100 de cai în plus pentru Macan. Deşi înseamnă aproape 25% în plus, diferenţa dintre timpii în care cele două maşini ajung la sută tinde spre zero.
Jaguar F-Pace SVR (galerie foto)
Transmisia este, cum altfel decât integrală, iar cai şi cuplul ajung grămadă pe cele două punţi printr-o cutie automată cu 8 viteze.
După ce a umblat un pic pic la şasiu şi la suspensii pentru a le adapta noilor cifre de putere, Jaguar spune că a redus ruliul cu 5%. Suspensiile faţă şi cele spate sunt acum cu 30%, respectiv 10% mai băţoase pentru un răspuns rapid şi ferm.
Jaguar F-Pace SVR a fost transformat un pic şi la interior ca să şi arate pe cât poate. Sunt multe logo-uri SVR, iar preţul este destul de mare. E drept însă că şi maşina arată excepţional. Avem noi un feeling că e şi competitivă la fel de tare cum se laudă.
Preţurile încep de la 75.000 de lire sterline, adică 855.5 mii de euro.
Autor Alexandru Banu