Îţi vine să crezi că acest off-roader Model A a fost făcut acum aproape opt decenii?
Să te plimbi cu maşina, în perioada interbelică, nu era chiar atât de plăcut şi de romantic cum o arată filmele. Era zgomotos, era dificil şi era nevoie de săritori ca să speri că vei ajunge la destinaţie cu maşină cu tot.
Însă omul găseşte soluţii la orice. Iată, spre exemplu, un exemplar Ford Model A din 1930 adaptat pentru a face faţă drumurilor, dealurilor şi cam tuturor chestiilor care îi ies în cale.
Acest cabriolet a fost modificat în 1936 şi folosit ca maşină de livrat corespondenţa. Povestea spune că era botezat de localnicii vremii „bestia” sau „tancul”. Actualul proprietar îi spune „Big Ugly”. Şi că, în vremurile când îşi făcea datoria, Big Ugly avea pe spate o tăbliţă pe care scria „Atenţie la piesele care cad”.
Folosindu-se de motorul L4 de 3,3 litri şi de cei circa 24 de cai-putere ai săi, Big Ugly părea de neoprit. Şi aceasta nu este o metaforă. Locuitorii zonei se fereau când îl vedeau pe Quamman (proprietarul şi şoferul), de teamă să nu fie călcaţi. Cutiile lor poştare erau doborâte cam de 2-3 ori pe an. Iar oficiul poştal (clădirea în sine) a fost tranzitat la un moment dat de Fordul cu roţi de 24 de inci. Maşina n-a păţit nimic.
Cu toate că încă mai funcţionează şi acum, nu este indicată folosirea pe drumurile publice. Nu doar pentru că ar fi unicat (şi, dacă se strică, nu poate fi reparat cu piese originale), ci şi pentru că momentan nu are frâne şi, din câte ne spune proprietarul actual, nu pare să fi avut niciodată Big Ugly cu ce să se laude la capitolul ăsta.