Italienii sunt în stare de şoc. Ce viitor mai are maşina asta?
This browser does not support the video element.
Am văzut noi ieri într-o ştire mai veche ProMotor o comparaţie între un Rover din 1997 – data în care a apărut oficial pe lume Euro NCAP – New Car Assessment Programme – şi o maşină nouă. Filmuleţul aniversar la cei 20 de ani de sute de crash teste făcute de NCAP voia să ne arate diferenţa dintre standardele de siguranţă dintre cele două epoci sau decade dacă vreţi să fim mai aproape în timp. Maşinile au evoluat mult, de la materialele folosite la caroserii şi la cele de la interior, la sistemele active şi pasive de siguranţă. Acum maşinile sunt pline de senzori, camere şi frâne care limitează daunele accidentelor sau chiar le evită complet. În funcţie de aceste scoruri, Euro NCAP acordă punctajul de 2,3,5 stele, fiecare cu cât poate. Am mai văzut exemple de la indieni, cu maşini cunoscute în Europa, dar “sărăcie edition”, care iau undeva între 0 şi 0.3 stele. Materialele nu sunt aceleaşi, airbag-urile nu sunt peste tot prin maşină, aşa că modelele nu pot fi apreciate la nivelul european. E adevărat că şi preţurile sunt altele. Oricum, noi considerăm că siguranţa oamenilor, în maşină sau nu, ar trebui să coste 0 lei, euro, dolari sau rupii. Aici e războiul nostru cu ideologia comercianţilor şi cu producţia, e prea mult de filosofat.
Dar, să vezi şi să nu crezi, avem şi noi un producător la nivel de India. Sau un model al unui producător european, la nivel indian. Noul Punto e prima maşină din istoria Euro NCAP care scoate 0 stele la crash teste. Ok, nu e o informaţie verificată, e luată de bună de pe site-ul Jalopnik, în care avem încredere că ştie ce mânăncă. Şi să nu fie primul model, oricum nu ai ce căuta pe drum cu o maşină care ia 0 stele la crash teste în Europa 2017.
La protecţia pasagerilor adulţi, Punto a scos 51% eficienţă, iar la cea a copiilor, 43%. În timp ce pietonii au şanse ½ în faţa unui Punto (52% scor), eficienţa sistemelor de siguranţă este .. 0!!!
Secretarul general Euro NCAP Michiel van Ratingen s spus că “e poate exemplul clar de producător care scoate în continuare o maşină depăşită. Îi sfătuim pe cei care vor să-şi ia maşini să intre pe site-ul nostru pentru rezultatele de la crash teste”.
Autor Alexandru Banu