Italienii ce vor să își cumpere o mașină electrică vor primi bonusuri de aproape 14.000 de euro
Guvernul italian va acorda până la 14.000 de euro familiilor cu venituri mici, care vor să-și schimbe mașinile vechi cu unele noi, electrice.
Guvernul italian analizează un plan cu o valoare totală de 930 de milioane de euro, pentru a-i încuraja pe oameni să renunţe la autoturismele cu motoare pe benzină sau motorină în schimbul vehiculelor electrice, potrivit unui proiect de document consultat de Bloomberg.
Agerpres transmite că planul, care în prezent este analizat de Ministerul italian al Industriei, prevede stimulente financiare de până la 13.750 de euro. Acestea vor fi oferite cu scopul de a-i ajuta pe cetățenii cu un venit anual mai mic de 30.000 de euro să trimită la casare automobilele de tip Euro 2, care au o vechime de peste 20 de ani, în favoarea unor automobile electrice noi.
Italia va oferi subvenții familiilor cu venituri mici, pentru a le ajuta să-și cumpere mașini noi
Potrivit documentului consultat de Bloomberg, obiectivul planului Guvernului italian este cel de a „transforma parcul auto din Italia, care este unul din cele mai vechi din Europa, cu cel puţin 11 milioane de vehicule Euro 3 şi chiar mai vechi”. De asemenea, planul ar „sprijini familiile cu venituri reduse în a-şi achiziţiona un autoturism produs în Italia”, se mai arată în document.
Un purtător de cuvânt de la Ministerul italian al Industriei a dezvăluit că planul urmează să fie prezentat la o întâlnire cu reprezentanţii industriei auto, care va avea loc în data de 1 februarie. Înmatriculările de autoturisme în Italia au crescut cu 19% în 2023, până la 1,57 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate de Ministerul Transporturilor. Chiar și așa, cota de piaţă a mașinilor electrice este mai mică decât în alte state importante din Uniunea Europeană.
Se pare că vânzările de mașini electrice încep să scadă în Europa, după mai mulți ani în care s-a observat o creștere. Spre exemplu, Audi a decis să îşi revizuiască planurile referitoare la lansarea de noi vehicule electrice, pentru a evita să pună presiuni pe fabrici şi pe dealeri în contextul încetinirii vânzărilor. De asemenea, în luna octombrie a anului trecut, directorul financiar de la Mercedes-Benz Group descria concurenţa de pe piaţa automobilelor electrice drept una „brutală” şi nesănătoasă.