Italia vrea să renunțe la taxele de autostradă. Guvernul va lua, în curând, o decizie cu privire la renunţarea taxelor pe autostrăzi, o acţiune care va genera probabil tensiuni în relaţia cu compania Autostrade per l’Italia, care operează mai mult de jumătate din drumurile cu taxă din peninsulă.
Premierul ţării, Giuseppe Conte, a declarat că Guvernul va încheia o examinare a procesului de revocare, după prăbuşirea podului Morandi, în regiunea Liguria din nord-vestul Italiei, în apropiere de oraşul de coastă Savona.
Un proiect de act normativ vrea să împiedice plata a miliarde de euro drept compensaţie pentru Autostrade per l’Italia, potrivit unui document analizat de Bloomberg. „Victimele accidentului de pe podul Morandi cer dreptate şi rapoartele arată că nu au fost efectuate suficiente lucrări de întreţinere”, a spus Conte, în cadrul unei conferinţe de presă la Roma.
O porţiune de pod pe autostrada A10, în apropierea oraşului Genova, s-a prăbuşit în urmă cu 16 luni. Autostrada este operată de Autostrade per l’Italia, divizie a companiei Atlantia, deţinută de familia Benetton, care a încercat să pună capăt intenţiilor Guvernului italian de a revizui contractele, deoarece afacerea era una profitabilă.
Accidentul s-a soldat cu 43 de decese, stârnind nemulţumirea publicului şi aprinzând un conflict între guvernul lui Conte şi companiile care operează drumurile.
În 22 decembrie, Autostrade per l’Italia, a transmis Guverului că este pregătită să renunţe la concesiunile pentru autostrăzi dacă o modificare legală provizorie se va confirma.
Conte a mai prezentat obiectivele Guvernului pentru anul viitor, care includ o simplificare a birocraţiei în ţară şi scăderea impozitelor. El a mai susţinut că economia Italiei va creşte datorită unui „plan solid în ceea ce priveşte infrastructura” sudului Italiei.