Istoria logoului Chevrolet
În ciuda faptului că data apariţiei primei reclame Chevrolet în care apare actualul logo este bine cunoscută- 2 octombrie 1913, povestea modului în care C Durant a ales simbolul definitoriu al maşinilor sale are mai multe versiuni.
Una dintre ele face apel la asemănarea dintre logo-ul mărcii americane şi steagul Elveţiei, cunoscut fiind faptul că Louis Chevrolet, întemeietorul mărcii, era un emigrant sosit din ţara cantoanelor.
O alta, vorbeşte despre preluarea emblemei denumite cu simpatie Bowtie de către americani, după logoul unei companii de exploatare a cărbunelui, expus într-o reclamă, dar această versiune a poveştii are un punct vulnerabil. Reclama la cărbuni a apărut în presă la doar 9 zile după achiziţia companiei Chevrolet şi definirea unei imagini de marcă pentru aceasta, de către grupul General Motors.
Şi totuşi, vaduva fondatorului GM, William C. Durant, relata într-un interviu acordat în 1973, despre cum soţul ei a preluat motivul actualei embleme Chevrolet dintr-o reclamă din presa anului 1912. Aşadar, o urmă de adevăr, în acest caz nu ar fi exclusă.
Nici fiica lui Willian Durant nu este străină de subiectul emblemei Chevrolet, aceasta scriind în cartea „Tatăl meu”, din 1929, despre cum boss-ul GM schiţa, dimineaţa, la micul dejun, diverse variante de logo. Totuşi, cea mai credibilă versiune despre venirea pe lume a lui Bowtie este cea publicată în 1961, în The Chevrolet Story, cu ocazia aniversării a 50 de ani de tradiţie auto.
Se pare că bătrânul Durant ar fi preluat motivul grafic al emblemei Chevrolet de pe tapetul unui hotel francez, în timpul unei vizite pe Bătrânul Continent. Mai mult, americanul a rupt chiar o bucată din imprimeu, pentru a o arăta prietenilor săi.
Fazele de dezvoltare ale logoului au fost destul de multe, astfel, de la simpla stilizare a numelui Chevrolet din 1911 sau primele variante ale lui Bowtie din perioada interbelică, până la îndrăzneaţa versiune multicoloră a anului 1985, designul general a fost păstrat, iar logoul Chevrolet auriu de astăzi, adoptat pentru prima oară în 2004, a cunoscut anul acesta o restilizare.
Indiferent de adevărul care stă la baza apariţiei logoului Chevrolet, este cât se poate de clar faptul că firma americană de maşini se poate mândri nu doar cu cei 100 de ani împliniţi toamna aceasta sau cu modele legendare precum Corvette, Malibu, Camaro şi Suburban, dar şi cu una dintre cele mai uşor de recunoscut embleme din industria auto mondială.