Ipoteze pesimiste: criza auto continuă cel puţin doi ani în Europa
Carlos Ghosn este cel mai bine cotat CEO din domeniul auto în acest moment, aşa încât orice părere a sa infuenţează destul de mult analiştii şi percepţia asupra pieţei auto. Recent, în cadrul unei conferinţe din sudul Franţei, Ghosn a afirmat că se pregăteşte pentru cel puţin încă doi ani de restrişte pe piaţa auto europeană.
Ceea ce înseamnă că grupul Renault-Nissan va fi afectat în următorii doi ani de noi concedieri (circa 17% din efective) şi reduceri de cheltuieli sau îngheţarea salariilor – măsuri necesare în opinia lui Carlos Ghosn pentru a evita necesitatea închiderii unor uzine (cum s-a întâmplat în cazul grupului PSA).
Conform lui Ghosn, vânzările de maşini noi în Europa vor continua să scadă până în 2015, în cel mai bun caz putându-ne aştepta la o oarecare stabilitate – însă o creştere a vânzărilor nu are cum să se producă înainte de 2016.
Principalul motiv pentru care piaţa auto europeană a ajuns la nivelurile de acum 20 de ani ţine, în opinia lui Ghosn, de şomajul în creştere, lipsa puterii de cumpărare afectând drastic vânzările de maşini noi.
În schimb, Ghosn crede că în restul lumii vom asista la recorduri de vânzări ale maşinilor noi, în special pe câteva pieţe în expansiune, denumite generic BRIC: Brazilia, Rusia, India şi China. Şi SUA dă semne de redresare, dar într-un ritm mai mic.
În plus, până la finalul acestui deceniu Ghosn se aşteaptă ca şi alte zone să devină interesante pentru producătorii auto, cum ar fi Africa, Indonezia sau Orientul Mijlociu, unde există un potenţial uriaş, iar populaţia începe să aibă mai mulţi bani.