Întrebare pe Autoblogger.ro: diferenţele între motoare
alexandru Says: motorul otto e motor cu aprindere prin scanteie pe cand motorul disel e motor cu aprindere prin compresie….la otto se face admisia de aer si de combustibil dupa care urmeaza copresia si apoi scnteia de la bijie care produce explzia din cilindru si il impinge in jos…..la diesel mai intai intra aerul in cilindru, apoi se face compresia, dupa asta se face admisia de combustibil, si apoi autoaprindere lui care produce explozia si impinge cilindrul in jos….din cauza asta motoarele diesel consuma mai putin combustibil decat motoarele otto
Mircea Says: Diferentele intre motoarele Diesel si cele Otto sunt multiple:
– caracteristica termodinamica a celor doua cicluri este diferita: motorul Diesel are doua adiabate, o izobara si o izocora, injectia si combustia facandu-se pe izobara si eliminarea pe izocora pe cand la Otto ciclul este compus din doua adiabate si doua izocore plus doi timpi morti practic – izobare inferioare, timpi in care se face evacuarea si apoi admisia de amestec.
– presiunile la care lucreaza motorul Diesel sunt mai mari decat cele ale motorului Otto
– prin autoaprindere motorina dezvolta o cantitate mai mare de energie decat in cazul aceleiasi cantitati de amestec de benzina
– motorul Diesel are un nivel de turatie ce nu poate fi depasit din cauza ca autoaprinderea se face in mod natural si nu fortat pe cand cel Otto poate fi regulat/controlat prin frecventa de aprindere a scanteii.
– motorul Diesel are un cuplu superior motorului Otto de cilindree echivalenta
– motorul Diesel este mai economic decat cel Otto de cilindree echivalenta
Sergiu Says: Salut vreau si eu sa ma dau cu parerea.
Intrebarea de mai sus era 2 masini incarcate una pe benzina si una pe diesel care merge cu viteza mai mare.
La sigur daca sunt incarcate Dieselul va merge mai bine.
Daca sunt goale BENZINA e mai viteza.
Dieselul are un principiu de lucru prin compresie fapt ce-i ofera anumite cifre adica Nm mai mari ca la benzina si toratii mai mici.
In schimb Benzina e mai iute si toratii mai mari dar se ineaca la greutati mari deoarece e alt principiu de ardere e un principiu mult mai rapid ca dieselul .
asadar sunt si +++ si — dintre BENZINA si MOTORINA.
Pentru oras si munte as alege DIESEL ! ! !
pentru BAHN in GERMANY as alege BENZINA un M5 cu 507 cp naturally aspirated si cu LIMITATORUL Scos sa savurezi cei 330Km/h e mult mai placut pe BENZINA.
Lucs Says: Pe langa diferentele constructive si de principiu, care banuiesc ca nu prea te intereseaza, sunt unele diferente in utilizare, implicit in felul de condus.
(btw – ai formulat gresit, daca 2 masini indiferent de combustibil si incarcatura, se deplaseaza cu aceeasi viteza, nici una nu merge mai repede!)
Poate ai vrut sa intrebi care e mai turata, in acest caz cea mai turata fiind cea pe benzina, din ce cauza:
– sunt 2 parametri ai motorului care iti imping masina inainte, unul e Puterea motorului (Cai putere-HP) si Cuplul motor (N*m), cel care iti duce prin intermediul angrenajelor puterea la roata.
Cand accelerezi, de fapt maresti puterea nominala a motorului care inmultita cu cuplul oferit pe plaja respectiva de turatii, te impinge inainte.
La motorul pe benzina, cuplul maxim este disponibil mult mai sus, deci simti senzatia de accelerare a masinii mai puternica doar in ture mari.
ytbu Says: vechea poveste. am vazut in descriere cateva nereguli.
diferenta intre motorele otto si diesel sunt foarte mari atat din punct de vedere a consumului a performatelor si multe altele. daca ar fi sa scriu aici despre aceasta diferenta cred ca mi-ar lua o zi intreaga asa ca o sa incerc sa fiu cat mai scurt si mai explicit.
In primul rand motorul diesel nu sr poate compara cu un motor pe benzina numai in anumite conditii si in functie de catvea criterii.
Este stiut faptul ca motorul diesel consuma foarte putin in comparatie cu unul otto.
Comparatia acestor motoare se face altfel dupa cilindree in primul rand.
Daca un motor diesel de 2000 cmc dezvolta 140cp luam cazul motorului din grupul VW, acesta nu este un motor aspirat ci unul turbo din start are un avantaj mare de unde si puterea mai mare. comparatia se face de obicei cu un motor pe benzina tot de 2000cmc din acelasi grup VW care in conditiile in care este aspirat dezvolta 150CP dar in conditiile in care acest motor este si turbo cum ar fi o comparatie corecta intre aceste 2 motoare puterea lui este de 200cp. deci se vede ca puterea motorului otto este in favoare lui in cele 2 cazuri, dar aici intervine consumul. indiferent cat se chinuie constructori sa scoata un consum mic la un motor otto tot nu au cum sa ajunga la aceleasi rezultate ca unul diesel.
Acum o comparatie care am facut-o eu personal este ca un motor benzina daca este condus in conditii normale fara sa fie condus intr-un stil mai sportiv el respecta in mare parte datele dat de constructor dar in momentul in care se intrece masura cu el consumul creste chiar si cu 50% fata de normal pe cand la diesel consumul nu creste mai mult cu 10% fata de ce spune constructorul asta fiind un avantaj pentru diesel dar dezavantajul este ca nu poti conduce un diesel sportiv pentru ca prin natura lui este un motor de turatii joase.
Cat despre stilul de condus intre aceste 2 motare este diferit.
In primul rand motorul diesel este mai usor de condus dupa parerea mea decat unul otto.
Sa precizez de la inceput ca motorul diesel este unul de turatii joase si motorul otto este unul de turatii inalte.
La un motor diesel ca sa ajungi la puterea maxima e de ajuns sa urci in turatii pana pe la 3500 – 3800 rpm pe cand la un motor pe benzina de abia de aici incepe distractia.
Am observat ca multi dintre soferi nu stiu sa conduca o masina echipata cu motorul otto avand un stil de condus mai mult orentat catre o masina echipata cu motorul diesel.
Sa raspund la cateva intrebari de mai sus:
“Sa spunem ca 2 masini, una e pe benzina si celalalta e pe motorina, incarcate cu marfa si merg cu aceeasi viteza. Care masina merge mai repede?”
Nu am inteles prea bine intrebarea daca merg cu acesi viteza cum poate sa mearga una mai repede si alta mai incet???
dar cred ca stiu la ce te-ai referit si incerc sa iti explic. motorul diesel este renumit pentru cuplul mare si aici intervine el. normal ca o cantitate mai mare de incarcatura este pusa in miscare mai usor de un motor diesel deoarece cuplul la o turatie joasa isi face bine treaba. daca pui aceasi incarcatura la o masina pe benzina aceasta ca sa o pui in miscare la fel ca in cazul la diesel trebuie turata mult mia tare unde intervine si un consum mai mare. de aceea toate masiniile mari de transport si toate utilajele sunt echipate cu motoare diesel fiindca intervine cuplul mare si consumul mic si nu in ultimul rand randamentul.
Daca interventia mea a fost satifacatoare nu are decat sa ma bucure iar daca o sa mai am cateva completari am sa le fac
Ion Alexandru vrea să ştie foarte multe lucruri despre diferenţele între motoarele pe benzină şi cele diesel.
Dacă ştii, răspunde-i pe autoblogger.ro!