Interviu – Sergiu Radu
Cine susţine că Naţionala va rămîne în pană de talente peste ani de zile ar fi mai bine să tacă. Iată că stranierii noştri urcă pe scara valorică de la an la an, iar maşinile din garajul lor explică cel mai bine acest trend ascendent. Sergiu Radu a plecat de la Energie Cottbus cu un Audi Q7, pe care l-a cumpărat cu o reducere de 20%, discount acordat de uzinele din Ingolstadt tuturor fotbaliştilor din Bundesliga. Acum, dată fiind noua echipă la care s-a transferat, Vfl Wolfsburg, este nevoit să conducă maşinile producătorului local, Volkswagen.
Înainte de momentul maşinilor nemţeşti, a fost un Saab 9-3, apoi a început hegemonia germană, cu Mercedes C şi BMW. Întrebat în ce măsură contează maşina în viaţa unui fotbalist, Sergiu Radu a fost cît se poate de corect: “Enorm! Este vorba despre imaginea de pe teren, continuată în viaţa particulară de maşina pe care o conduci, de felul în care o conduci, de modul în care te îmbraci. Orice pas greşit în afara terenului poate avea urmări nefaste în cariera profesională. Şi cum sînt jucător profesionist, trebuie să am mare grijă de imaginea pe care sînt dator să mi-o creez.”
Totdată, este de părere el, maşinile germane sînt etalonul calităţii şi al fiabilităţii, pretexte verosimile pe care fotbaliştii le invocă atunci cînd îşi achiziţionează automobile. Cînd şi-a cumpărat Audi Q7, Sergiu nu a calculat opţionalele, ci a cerut un full option, aşa cum se cade în cazul unui fotbalist deja celebru. Dacă în teren Sergiu Radu nu are senzori cînd îşi lasă în spate adversarii, pe Q7 a fost mai precaut şi şi-a instalat camere retrovizoare, parcările devenind o joacă, mai ales de cînd SUV-ul a intrat în proprietatea soţiei lui. Cu toţii ştim că, oricît de pricepută este o femeie la volan, totuşi cîţiva senzori perimetrali şi o cameră retrovizoare nu strică.
De cînd a trecut pe automobile nemţeşti, adică perfecte, fotbalistul a devenit fan al acestora şi a declarat că nu-şi va schimba prea curînd gusturile. Phaeton-ul care îi va ţine de urît de-acasă la stadion va avea obilgatoriu V8-ul de 4.200 cc. Noi sperăm că şi rezultatele obţinute cu Wolfsburg vor fi conforme oricărei variante alese de către Sergiu Radu. Pentru că, atunci cînd ai de ales între Phaeton V8 şi W12, este ca şi cum ai alege să învingi pe Real Madrid cu 8-0 sau 12-0. Ce mai contează?