Interfața tactilă de la Tesla Model 3, printre cele mai neinspirate trenduri
Interfața tactilă de la Tesla Model 3 a fost inclusă printre cele mai neinspirate trenduri de design care trebuie să înceteze, potrivit site-ului Edmunds.com.
Într-un clip recent, expertul Edmunds Mark Takahashi vorbit despre cele mai neinspirate trenduri de design din industria auto. Producătorii auto doresc să iasă în evidență, dar acest lucru nu duce neapărat la soluții bune pentru șoferi. Printre trendurile incriminate de Takahashi se numără grilele gigantice ale modelelor Lexus, BMW și Toyota, dar și prizele de ventilație false de pe Honda Civic Type R, printre altele.
În această listă, expertul Edmunds, care este designer el însuși, menționează și trendul înlocuirii butoanelor fizice cu comenzi tactile. Desigur, Tesla, se află în avangarda acestui trend, iar Model 3 este cel mai bun exemplu, fiind aproape complet lipsit de butoane, cu excepția celor două de pe volan.
Care este problema cu interfața tactilă de la Tesla Model 3?
Criticul menționează faptul că astfel de interfețe tactile fac într-adevăr mașina să arate mai modernă și mai plăcută ochiului, dar accesarea diferitelor comenzi în timpul mersului este o pacoste. Pentru a face acest lucru, șoferul trebuie să-și ia ochii de la drum perioade lungi de timp pentru a vizualiza locul unde pune degetul pe ecranul sistemului de infotainment. Consecințele acestei distrageri a atenției pot fi mortale.
Takahashi dă și exemplu de bune practici, la Mazda și BMW, unde interfețele tactile sunt dublate de butoane fizice pentru cele mai uzuale funcții, așa cum este climatizarea și sistemul audio. Pe de altă parte, sistemele care se bazează pe interacțiune vocală, așa cum este MBUX la Mercedes-Benz, prezintă în continuare inconveniente.
Pe de altă parte, mai multe răspunsuri ale fanilor Tesla la postare de pe Twitter îi reamintesc lui Takahashi că și despre primul iPhone s-a spus ceva asemănător la lansare. Trebuie notat că nu este deloc același lucru – un iPhone nu trebuie manipulat în timp ce operezi un bolid pe șosea cu 130 km/h (sper că tu nu o faci, nu?), spre deosebire de interfața unei mașini.
Tesla nu este cunoscut doar pentru interfața futuristă, ci și pentru problemele de fiabilitate ale lui Model 3. Americanii compensează însă prin expertiza lor în domeniul mobilității electrice. Recent, Tesla Model S a fost certificată pentru o autonomie de 650 km, un adevărat record al industriei auto.