Instanţa a decis că Volkswagen trebuie să achite unui client preţul unui Golf cumpărat înainte de Dieselgate
O instanţă germană a decis că Volkswagen trebuie să ramburseze preţul integral unui client care, în 2012, a cumpărat un Golf. Proprietarul maşinii spune că producătorul auto a acţionat imoral în cazul softului care manipula emisiile, şi vrea să i se returneze preţul maşinii. VW a declarat că instanţa din Augsburg a aplicat greşit legea şi că va ataca hotărârea.
Instanţa civilă din Augsburg a hotărât pe 14 noiembrie că VW a acţionat imoral prin instalarea software-ului de manipulare a emisiilor pentru a spori vânzările şi profiturile, a declarat vineri un purtător de cuvânt al instanţei.
Potrivit unei copii a hotărârii, instanţa îi obligă pe cei de la VW să restituie proprietarului preţul iniţial de aproape 30.000 de euro.
„În opinia noastră, nu există niciun temei juridic pentru plângerile clienţilor, pentru că aceştie nu au suferit nici pierderi, nici daune”, a declarat un oficial VW.
Acesta a mai adăugat că în jur de 9000 de hotărâri au fost pronunţate în legătură cu scandalul Dieselgate, iar majoritatea plângerilor din partea clienţilor nu au avut succes în instanţele de judecată sau în alte instanţele superioare.
VW a spus că aproximativ 11 milioane de automobile diesel din întreaga lume au fost echipate cu software care trişa la testele privind emisiile.
Producătorul german a fost de acord să plătească miliarde de dolari în Statele Unite pentru a soluţiona cererile de la proprietari, însă compania nu a ajuns la o înţelegere similară în Europa.