Dacia Duster după doi ani de folosință. Testul ruginii după ce a circulat pe zăpadă, ploaie și noroi – VIDEO

Publicat: 20 01. 2021, 15:46
Actualizat: 18 02. 2021, 15:28

Proprietarul unei Dacia Duster a făcut o inspecție amănunțită pentru a depista petele de rugină apărute pe dedesubtul mașinii. Acesta menționează că a cumpărat mașina în anul 2018, este sigurul proprietar, iar până în prezent a acumulat un număr de 39.000 de km.

Clipul a fost postat de canalul de YouTube DaciaDuster AllRoad, care este administrat de un austriac pasionat de Dacia Duster.

Mașina arată destul de bine pe dedesubt, iar singurele pete evidente de rugină par să existe doar pe sistemul de evacuare. Se pare că temperatura ridicată din timpul funcționării, apoi răcirea bruscă, au favorizat apariția unor pete de rugină care par a se accentua cu trecerea timpului.

Scutul pentru motor și transmisie, precum și protecțiile metalice pentru diferențial și rezervor par a fi rezistat destul de bine. Există mici semne de rugină pe margini, însă nimic grav… deocamdată. În timpul inspecției, proprietarul mașinii remarcă existența unui senzor montat pe sistemul de evacuare care este expus loviturilor.

Dacia Duster după testul ruginii

Se pare că cei de la Dacia au ”uitat” să monteze o protecție metalică și pentru acesta. Este un detaliu important, mai ales că vorbim despre un Duster 4×4 care, cu siguranță, este folosit și pe teren mai puțin prietenos, iar la trecerile peste pietre ar putea să agațe acel senzor.

Intră în Galeria Foto

În rest, exceptând sistemul de evacuare, mașina arată destul de bine pe dedesubt. Ce-i drept, nu putem să nu remarcăm faptul că proprietarul este foarte preocupat de starea mașinii sale. El povestește în clip că a mai făcut câteva intervenții în zona roților și pe sistemul de evacuare, unde a frecat cu peria de sârmă și apoi a aplicat o soluție care să împiedice răspândirea ruginei.

Rugina se formează în urma reacției de oxidoreducere a fierului și oxigenului în prezența apei sau umidității atmosferice.