Înșelătoria pe care o fac unii șoferi ai aplicațiilor de ride-hailing. Se întâmplă și în București

Publicat: 28 06. 2021, 10:28

Aplicațiile de ride-hailing au schimbat radical modul în care ne deplasăm în oraș. Aplicațiile instalate pe smartphone ne permit să putem comandăm o mașină în orice moment al zilei.

În loc să ”vâneze” un taxi la un colț de stradă sau să sune și să aștepte, utilizatorii aplicației pot chema o mașină din orice locație. Deoarece în aplicație este înrolat cardul bancar al pasagerului, nu este nevoie ca plata să se facă cu numerar. La destinație, șoferul oprește mașina și pasagerul iese și pleacă. O chitanță este trimisă prin e-mail, cu link-uri către opțiuni de evaluare a șoferului.

Utilizarea aplicațiilor și serviciilor mobile pentru a îmbunătăți experiența de transport este incredibilă. Cu toate acestea însă, de-a lungul anilor, pe măsură ce platforma a devenit mai mare, ceva s-a schimbat.

Aplicațiile de ride-hailing sunt folositoare, însă se pot întâmpla și ”erori”

În timp ce marea majoritate șoferilor care lucrează pentru aceste firme sunt profesioniști, având în vedere cât de mare este rețeaua, și cât de diversificată a devenit oferta, au apărut și cazuri în care clienții sunt taxați deși nu au beneficiat de cursa pe care au comandat-o.

Acceptarea unei unei curse de către șofer apoi ignorarea clientului

Se pare că există o înșelătorie destul de obișnuită printre unii șoferi (doar unii dintre ei, nu e cazul să  generalizăm) ai aplicațiilor de ride-hailing din România. În esență, aceștia sunt mai concentrați asupra colectării taxelor de anulare a călătoriei decât pe onorarea comenzii.

Acest lucru poate veni sub una din cele două forme:

-Fie șoferul acceptă călătoria și apoi ignoră clientul, sperând că va anula în cele din urmă călătoria, sătul să aștepte venirea mașinii;

-Fie șoferul acceptă călătoria, apoi trimite după un timp mesaje text către client și îi cere să anuleze călătoria. Șoferul poate invoca o varietate de motive.

Anularea comenzii de către client îl taxează pentru că se presupune că șoferul a fost indus în eroare prin plasarea unei comenzi false.