Compania ZF a dezvăluit recent o nouă inovație pentru mașinile electrice: centura de siguranță încălzită, numită Heat Belt. Aceasta este o centură de siguranță care se încălzește, oferind pasagerilor o sursă suplimentară de căldură în timpul iernii sau în condiții de vreme rece.
Heat Belt este alimentat de bateria mașinii electrice și poate fi comandat prin intermediul sistemului de infotainment al vehiculului. Pasagerii pot regla temperatura centurii de siguranță încălzite prin intermediul unui ecran tactil, potrivit Top Gear, astfel încât să poată găsi o temperatură confortabilă.
O astfel de inovație este un pas important în ceea ce privește confortul pasagerilor în mașinile electrice. În mod obișnuit, încălzirea în mașinile electrice este realizată prin intermediul sistemului de încălzire al vehiculului, care poate consuma o cantitate considerabilă de energie. Heat Belt oferă o sursă de căldură alternativă care poate fi folosită pentru a încălzi pasagerii, fără a afecta în mod semnificativ autonomia vehiculului.
Specialiștii ZF susțin că centurile despre care vorbim acum conțin o serie de conductori, însă grosimea țesăturii nu a fost afectată aproape deloc. În plus, centurile funcționează similar cu cele clasice, montarea lor fiind asemănătoare, de asemenea. Centurile de siguranță încălzite au nevoie de aproximativ 70 kW și se pot încălzi până la o temperatură de 40 de grade Celsius.
În plus, Heat Belt poate fi utilizat pentru a încălzi pasagerii în zonele din spate ale mașinii, unde sistemul de încălzire al vehiculului se poate dovedi a fi mai puțin eficient. Acest lucru poate face călătoria mai confortabilă pentru toți pasagerii, indiferent de poziția în care se află în vehicul.
Totuși, trebuie să spunem că nu este pentru prima dată când se vorbește despre o astfel de tehnologie, existând în trecut și alte nume din industria auto care au adus în discuție o asemenea centură de siguranță încălzită. Spre exemplu, asemenea idei au mai fost prezentate în trecut atât de Ford, cât și de BMW sau Mercedes-Benz.