ACAROM anunță că înmatriculările de mașini noi au suferit o scădere de 22,64% în luna august a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Luna trecută, în România au fost înmatriculate 9.972 de mașini.
Chiar dacă înmatriculările de mașini noi au scăzut simțitor în luna august, românii au înmatriculat cu 6,35% mai multe mașini pe primele opt luni din 2024 decât în aceeași perioadă a anului trecut. Pe primele opt luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 106.534 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 6,35% față de aceeași perioadă din 2023, respectiv 100.166 de unități. În ciuda fluctuațiilor lunare, acest lucru denotă un interes crescut pentru autoturismele noi în rândul clienților români.
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în august 2024 cifra de 27.710 de unități, o creștere de 5,1% față de august 2023. Pe primele opt luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 210.472 de unități, în creștere cu 19,56% față de perioada similara din 2023, respectiv 176.028 de unități.
În ceea ce privește clasamentul mărcilor de autoturisme noi în primele șapte luni din 2024, Dacia conduce detașat, cu 32.009 unități înmatriculate. Toyota ocupă locul al doilea cu 9.206 unități, urmată de Hyundai, cu 6.961 de unități și Skoda cu 6.938 unități. Renault și Volkswagen completează topul cu 6.873, respectiv 6.352 unități. De asemenea, Ford, Mercedes, BMW și Suzuki se află în clasament, cu 4.503, 3.689, 3.420 și respectiv 3.301 unități înmatriculate pe primele opt luni ale acestui an.
Creșterea înmatriculărilor de autoturisme second-hand denotă o schimbare a cerințelor clienților, schimbare la care contribuie și prețurile mai mari pentru mașinile noi. Totuși, în ciuda fluctuaților lunare, piața auto din România continuă să se dezvolte într-un ritm similar cu cel văzut anul trecut.