Înmatriculările de autoturisme noi din aprilie 2023 au crescut simțitor față de aceeași perioadă a anului trecut
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în aprilie 2023 cu +11.12% față de martie 2022, atingând un volum de 9.865 de unități.
Pe primele patru luni din 2023, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 46.831 de unități, în creștere cu 25% față de perioada similară din 2022, respectiv 37.447 de unități.
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în aprilie 2023 cifra de 21.846 de unități, o scădere de -14.4% fata de aprilie 2022.
Pe primele patru luni din 2023, înmatriculările de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 98.453 de unități, în scădere cu -6.5% față de perioada similară din 2022, respectiv 105.323 de unități.
Dacia se află în vârful clasamentului
În primele patru luni ale anului 2023, Dacia a fost liderul neînvins al clasamentului care vizează mărcile de autoturisme noi, înregistrând 16.476 de unități vândute. Dacia a reușit să își păstreze poziția de lider datorită popularității modelelor sale accesibile.
Pe locul doi se află Renault cu 3.865 de unități vândute, urmat de Hyundai cu 3.201 de unități și Skoda cu 3.013 de unități. Toyota a vândut 2.837 de mașini, iar Volkswagen a reușit să se claseze doar pe locul șase, în urma producătorului nipon, cu 2.705 de mașini vândute în România.
Ford, Mercedes-Benz și BMW s-au plasat pe următoarele trei poziții cu 2.246, 1.705 și, respectiv, 1.563 de unități vândute. În cele din urmă, Suzuki a încheiat clasamentul cu 1.249 de mașini vândute.
Vânzări în creștere pentru piața auto din România
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în luna martie din 2023 cu +11.12% față de martie 2022, atingând un volum de 12.251 unități.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi pentru lunile ianuarie și martie ale acestui an a arătat o dominanță incontestabilă a mărcii Dacia, cu 13.563 de unități vândute în această perioadă. În comparație cu restul mărcilor din clasament, Dacia a înregistrat de peste patru ori mai multe mașini vândute decât Renault, care s-a clasat pe locul doi cu 3.175 unități, informează Acarom.ro.