Inginerii de la Toyota spun despre Tesla Model Y că este „o operă de artă”
Inginerii Toyota au dezasamblat un exemplar de Tesla Model Y, iar modul în care mașina este construită dă peste cap credințele companiei.
Toyota a fost un lider al electrificării prin hibrizii săi, dar trecerea la mașinile electrice a fost mai dificilă pentru producătorul japonez. După dezasamblarea și analizarea atentă a unui exemplar de Tesla Model Y, inginerii Toyota au rămas surprinși, relatează Carscoops.
Chiar dacă Toyota este renumită pentru dibăcia sa în inginerie și producție, inginerii săi și-au dat seama că Tesla are o „filozofie de producție cu totul diferită” și că are nevoie de o „nouă platformă concepută de la zero”, au declarat doi directori ai companiei Toyota.
Acest lucru se întâmplă deoarece, în ciuda faptului că arată relativ neschimbată în exterior, Tesla Model Y de ultimă generație a fost îmbunătățită foarte mult din punct de vedere tehnic. Utilizarea așa-numitului proces de „giga casting” a eliminat multe piese, în timp ce bateriilor li se permite să acționeze ca podea structurală pentru mașini, doi factori care au ajutat compania de vehicule electrice să simplifice și să-și îmbunătățească vehiculele.
Toyota este surprinsă de modul în care Tesla își construiește mașinile
Faptul că Tesla produce mașini electrice de la zero și se concentrează stric pe acest tip de vehicule îi conferă un avantaj semnificativ. În timp ce companiile tradiționale sunt predispuse să reutilizeze piese, cum ar fi furtunurile de răcire de la vehiculele lor cu ardere internă, Tesla și-a dat seama că ar putea folosi furtunuri mai subțiri din materiale mai ieftine, deoarece nevoile de răcire ale vehiculelor electrice sunt mai mici.
Astfel, în momentul în care inginerii Toyota au analizat un exemplar de Model Y, au fost foarte surprinși. „Am dezasamblat Model Y, a fost cu adevărat o operă de artă”, a declarat un inginer care a participat la demontare pentru Automotive News.
Estimativ, doar furtunurile de răcire economisesc 5 kilograme și 25 de dolari (23 de euro) per mașină. În general, Tesla poate economisi până la 100 kg per vehicul. Acest lucru nu numai că face vehiculele mai ușoare și mai ieftine de produs, ci și ajută la îmbunătățirea autonomiei totale a mașinilor.