Industria auto europeană s-a gripat. Mai multe fabrici, închise
Industria auto europeană s-a gripat, mai mulți producători anunțând închiderea fabricilor sau restricționarea activității. Cauza principală este epidemia de coronavirus, care a dus la o criză de componente cheie pentru fabricarea mașinilor.
După ce Lamborghini a anunțat încetarea producției la fabrica din Sant’Agata Bolognese, Ferrari a anunţat la rândul său că fabricile de producţie pentru Formula 1 şi pentru maşinile de serie se vor închide până la data de 27 martie.
Compania italiană a adoptat această măsură din cauza faptului că resursele s-au consumat şi, din pricina pandemiei, nu pot reaproviziona.
”Această decizie a fost luată de companie pentru siguranţa angajaţilor şi urmează unui număr mare de măsuri preventive deja implementate de companie pentru a garanta cele mai înalte standarde de sănătate, în lumina pandemiei de COVID-19.
Compania, care a asigurat producţia continuă până în acest moment, în timp ce a prioritizat sănătatea angajaţilor, întâmpină primele probleme serioase în privinţa proviziilor, care nu mai permit o producţie continuă”, a anunţat compania italiană.
Italia este una dintre țările cel mai afectate de coronavirus. Grupul Fiat Chrysler Automobiles a fost primul care a anunțat oprirea producției, după ce mai mulți furnizori italieni, printre care Brembo și Pirelli, au închis porțile.
În Spania, a doua cea mai afectată țară din Europa, grupul Renault a decis suspendarea temporară a lucrului la uzinele din Palencia și Valladolid. De asemenea, partenerii de alianță de la Nissan au oprit producția la uzina din Barcelona.
La SEAT, fabrica din Martorell a suspendat producția pe termen nelimitat, 7.000 de muncitori fiind trimiși acasă. Potrivit sindicatelor, reluarea producției nu se va întâmpla mai devreme de șase săptămâni.
Pe măsură ce epidemia de coronavirus avansează în Europa, iar furnizorii de componente închid fabricile, este de așteptat ca și alte țări cu producție de automobile să fie afectate. Deocamdată, în România producția de mașini se desfășoară normal, atât Dacia cât și Ford anunțând că lucrează la capacitate normală.