Industria auto europeană riscă amenzi de până la 15 miliarde de euro din cauza nivelului de emisii de carbon ce ar putea să nu fie îndeplinit.
Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon. Acest lucru a devenit o posibilitate din cauza încetinirii cererii de vehicule electrice, a declarat sâmbătă CEO-ul Renault, Luca de Meo, potrivit Reuters.
Producătorii de automobile se confruntă cu ținte UE de CO2 mai dure în 2025, deoarece limita medie a emisiilor de la vânzările de vehicule noi scade la 94 de grame/km de la 116 g/km în 2024.
„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească 15 miliarde de euro în amenzi sau să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo.
„Viteza de adopție a mașinilor electrice este jumătate din ceea ce ne-ar trebui pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a declarat de Meo, care este și președintele Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA).
Depășirea limitelor de CO2 poate duce la amenzi în valoare de 95 de euro pe exces de CO2 g/km înmulțit cu numărul de vehicule vândute.
Acest lucru ar putea duce la amenzi în valoare de sute de milioane de euro pentru marii producători de automobile.
„Toată lumea vorbește despre 2035, peste 10 ani, dar ar trebui să vorbim despre 2025 pentru că deja ne luptăm”, a spus el. „Trebuie să ni se acorde puțină flexibilitate. Stabilirea de termene limită și amenzi fără a putea face acest lucru mai flexibil este foarte, foarte periculos”.