Incident într-un autobuz Otokar al STB – GALERIE FOTO
Autobuzele SBT care poartă sigla Otokar parcă ar fi blestemate. Deși au intrat în parcul auto al Societății de Transport București în toamna lui 2018, problemele au apărut încă din primele luni de funcționare.
Suntem la jumătatea lui iulie 2021 și iată că unul din aceste autobuze are din nou probleme. Mai exact, într-unul din autobuzele care pe linia 139 au căzut panourile aflate în partea de sus a interiorului autovehiculului.
Autobuzul abia plecase de la capăt de linie iar în interior se afla un singur călător. Nimeni nu a fost rănit iar autobuzul a fost retras la bază în scurt timp de la producerea incidentului.
Intră în GALERIA FOTO
Cât de păguboase au fost autobuzele Otokar cumpărate de Primărie în 2018?
O analiza făcută la începutul lui 2021 arăta că autobuze Otokar cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei, 400 la număr, au înregistrat de la intrarea în circulație peste 8.000 de defecțiuni.
Din anul 2018 și până în luna februarie 2021, pentru cele 400 de autobuze marca Otokar, cumulat, s-a înregistrat un total de 8.112 sesizări pentru remedieri în termen de garanție. Remedierile au fost rezolvate integral de Service Otokar, care a suportat costurile.
Sesizările înregistrate au fost în principal pentru sisteme și instalații (instalație electrică, instalație climatizare, încălzire auxiliară, sistem regenerare filtru particule/evacuare, reglaje deschidere/închidere uși).
Referitor la cele 130 de autobuze hibrid Mercedes Citaro, au fost înregistrate 233 de defecțiuni în garanție. Acestea au intrat în exploatare eșalonat, începând cu luna iulie 2020.
Cazurile raportate și remediate se referă la mai multe tipuri de defecțiuni. Printre acestea ar fi probleme la sistem info călători, sistem validare, probleme specifice la motor și caroserie (ex: pierderi ulei, coliere slabe, încuietoare capace etc), reglaje deschidere/închidere uși.
Pentru ambele tipuri de autobuze, reparațiile au fost făcute pe cheltuiala producătorului.