Producătorul german de automobile Audi va opri începând vânzările de modele noi echipate cu motoare cu ardere internă diesel.
Decizia vine ca urmare a cererii din ce în ce mai mici pentru aceste mașini și intră în vigoare începând de astăzi, 1 aprilie. Deocamdată, vizată este doar piața din Țările de Jos.
Conform informațiilor Audi, doar 1% dintre clienți au comandat în 2022 un model Audi echipat cu celebrul motor TDI.
De aceea, în această țară vor fi comercializate de azi înainte doar modelele Audi alimentate pe benzină, cele hibride plug-in și cele complet electrice.
Versiunile TFSI și TFSIe vor continua să fie vândute alături de vehiculele electrice produse la Ingolstadt, inclusiv viitorul Q6 e-Tron. În următorii ani, în gamă își vor face loc noile A6 e-Tron și A6 Avant e-Tron ale căror concepte au fost deja prezentate anul trecut, respectiv, anul acesta.
Faptul că modelele diesel de la Audi nu vor mai fi disponibile în Olanda, asta nu înseamnă că nu vor mai fi nici produse. Spre exemplu, noua generație A4 ( B10) urmează să-și facă debutul în 2023 atât în versiune pe benzină, cât și diesel. Evident, ambele variante de motorizare vor avea și configurații mild-hybrid și PHEV.
Noile norme de poluare Euro 7 bat la ușă. De aceea, producătorul german și-a luat măsuri de precauție pentru a-și eficientiza mașinile echipate cu motoare termice. Nemții au anunțat că, în 2025, vor introduce pe piață ultimul lor model cu motor cu combustie internă. În plus, în 2033, marca germană va opri vânzările de vehicule cu propulsie convențională. Excepție ar putea face China, unde propulsoarele pe benzină s-ar putea vinde în continuare în funcție de cererea locală.
De asemenea, Audi va elimina din gamă și unele motoare pe benzină. Unul dintre acestea este V10-le aspirat natural de 5,2 litri folosit de modelul R8. Și asta, mai ales că Audi a confirmat deja că următorul său supercar va fi complet electric.