Vine o vreme când conştientizăm că vine o zi când toul se va sfârşi. Fără să fim fani Holograf, Dănuţ a nimerit-o cu piesa aia. Şi acum nu o să mai scăpăm de ea 3 zile că tot ne-am amintit-o.
Cum ar vrea să plece un pasionat de maşini din această lume când s-ar anunţa numărătoarea inversă până la extincţia rasei umane de pe Pământul ăsta rotund sau plat – mai nou? Păi … orice pasionat de orice ar fi el ar vrea probabil să mai trăiască o dată o partidă de amor cu prelungiri şi penalty-uri. Dacă se înscrie şi vecina singură, cu atât mai bine. Chiar nu mai e timp de pierdut.
Şi acum, vă mai rămân 2-3 ore orgasmice cu maşina. Voi şi ea. Pedalele şi volanul, un oraş liber pustiit de panicaţii care au fugit prin beciuri crezând că scapă de cometa care e de 3 ori cât Pământul (să vedeţi Melancholia a lui von Trier).
Cu ce 10 maşini aţi vrea să daţi câte o ultimă tură? Cele mai maşini pe care vi le-aţi imaginat vreodată, pe care nu le-aţi prins, de care nu aţi avut bani sau la care nu aţi avut acces? Ne-am gândit pe partea noastră şi am ajuns la:
1. Model T – începem cu începutul. Este primul automobil (1908) pe care şi l-a permis omul de la căruţă până azi. AFFORDable, cum i-a zis Ford. Avea un motor 4-n linie, de 2 litri şi 20 de cai. Plus o cutie de viteze cu 3 trepte, dintre care una era marşarierul. Tracţiune spate, da? Vă rugăm să ţineţi minte detaliul ăsta.
2. Maşina de Formula 1 – asta e clar un must drive. Să prinzi 350 la oră în 12-13 secunde, aia numim noi şmecherie. Şi asta cu un motor de 1.6 litri, turbo.
3. Ferrari GTO – unul dintre cele mai tari Ferrari-uri considerate de către toţi specialişti. A fost produs în 1962. Varianta LMB cu motor V12 de 4 litri avea 330 de cai şi au fost construite numai 4 bucăţi.
4. Bugatti Chiron. Oricât de megatehnologizată ar fi, trebuie să o conduci o data. O maşină considerată perfectă, ultimul nivel de tehnologie germană. Are 1.500 de cai şi costă 2.5 milioane de euro. Noi presupunem însă că vi le dă un bogătan moca înainite să vină meteoritul. Deci banii ies din calcul.
5. G Klasse 6X6 – ce Dumnezeu să mai spunem? Vă urcaţi la volan, vă alegeţi un bloc şi vă urcaţi pe el. Neapărat să vă uitaţi dacă e Brabus-ul cu 700 de cai. Dacă nu, mai căutaţi.
Autor Alexandru Banu