Începe o nouă etapă în construcția podului de la Brăila. Va fi unul dintre cele mai mari poduri suspendate din Europa
Podul suspendat de la Brăila se apropie de o nouă etapă a construcției.
Dacă până acum italienii de la Astaldi au ridicat cei doi piloni ai podului până la înălțimea de 192 de metri, în viitorul apropiat japonezii de la IHI vor începe întinderea perechii de cabluri principale între blocurile de ancoraj, aproximativ 2 km în linie dreaptă.
Din multe puncte de vedere este cea mai impresionantă lucrare de infrastructură din țara noastră
”În punctualitatea echipei din Japonia putem avea încredere, dar nu același lucru îl putem spune despre CNAIR, care de 3 ani ne promite că va rezolva problemele birocratice și va emite autorizațiile de construire pentru drumurile de legătură pe întreaga lungime prevăzută în proiect”, menționează Asociația Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook.
Constructorii vor monta cablurile principale la o înălțime de aproximativ 200 de metri și pe o distanță de doi kilometri în linie dreaptă.
VIDEO
Podul de la Brăila va fi unul dintre cele mai mari poduri suspendate din Europa
Podul de la Brăila va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia și Dobrogea. Podul va fi conectat la rețeaua rutieră prin drumul Brăila-Jijila și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. Drumul principal va avea o lungime de 19 km, iar drumul de legătură Smârdan-Măcin va avea peste 4 km.
În martie ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat că a fost emisă autorizaţia de construire pentru primii şapte kilometri din drumurile ce fac legătura cu Podul de Brăila, fără de care acesta nu ar putea fi dat în trafic.
Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.