Încep testele pentru Lotus Evora 414E Hybrid!
De propulsia lui Evora 414E sunt responsabile două motoare electrice conectate la puntea spate cu ajutorul transmisiei Xtrac. O baterie legată la cele două motoare electrice asigură stocarea suficientă de energie cât să permită maşinii să ruleze 48 de kilometri în condiţtii normale de condus.
Inovaţia vine de la un al treilea motor, în 3 cilindri, care alimentează un generator electric EVO. Acesta poate funcţiona la fel de eficient cu benzină sau cu combustibili biologici. La rândul său, generatorul EVO poate îndeplini două funcţii: fie alimentează direct cele două motoare electrice, fie încarcă bateria la care sunt conectate acestea. În cazul în care se impune apăsarea puternică a pedalei de acceleraţie, plusul de putere va fi asigurat în acelaşi timp de baterie şi de generatorul EVO. Bazându-se pe acest sistem, Lotus estimează un nivel al emisiilor de CO2 de doar 55g/km.
Dacă arunci o privire peste fişa de performanţe, n-ai spune că Evora 414E este un hibrid. Masivul cuplu de 1.000 Nm împreună cu cei 408 CP promit să propulseze maşina de la 0 la 100 de km/h în doar 4 secunde. Şi asta nu e tot: acul vitezometrului nu se va opri decât în dreptul marcajului de 209 km/h.
Pasionaţii auto au avut ocazia să arunce o privire sub caroseria Lotus-ului hibrid, la Goodwood Festival of Speed, unde constructorul a expus un model Evora 414E la care au fost adăugate suplimentar frâne cu conversie kinetică şi un sistem audio HALOsonic.