Încep lucrările de construcție la pasajul Mogoșoaia
CNAIR a anunțat că încep lucrările de construcție la pasajul Mogoșoaia de pe Centura Bucureștiului. Intersecția dintre Șoseaua de Centură și DN1A este unul dintre punctele cele mai aglomerată ale Centurii Capitalei, în care se formează frecvent cozi kilometrice.
CNAIR a predat în data de 9 aprilie companiei STRABAG amplasamentul pentru demararea lucrărilor de construcție a pasajului peste DN1A de la Mogoșoaia.
,,Este cea mai importantă lucrare pe care am am început-o anul acesta în București, primul șantier care se deschide în regiunea București – Ilfov, dar vor urma și altele. În situația specială în care ne aflăm, menținem șantierele deschise și chiar vrem să le dezvoltăm pentru a susține economic România. La nivel guvernamental, menținerea șantierelor deschise reprezintă o prioritate. Am solicitat constructorilor să respecte măsurile de protecție, iar cazarea muncitorilor să se facă în zona șantierelor, în așa fel încât să evităm infectarea angajaților.”, a declarat Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.
Prezent la eveniment, Ovidiu Barbier, Director General Adjunct al CNAIR, a menționat: ,,Începând de astăzi Pasajul Mogoșoaia este în termen de execuție, vorbim despre o lucrare foarte importantă ce duce la descongestionarea traficului în zona intersecției cu DN1A a Centurii București. Considerăm ca antreprenorul are toată determinarea pentru a finaliza acest proiect chiar înainte de termenul menționat în contract, este vorba despre 24 de luni începând de astăzi.”.
Contractul pentru proiectarea și construcția Pasajului de la Mogoșoaia are o valoare de 32.259.665,70 lei fără TVA.
Obiectivul de investiții „Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN1A” este situat pe Centura București, între km 66+540 – km 67+340 și include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 – km 67+150), pasajul superior peste DN1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 – km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).
Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.
Pasajul de la Mogoșoaia a fost considerat indispensabil pentru eliminarea unui „dop” de trafic de pe sectorul modernizat al Centurii Nord. Circa 20 de kilometri din Centura de Nord a Capitalei au fost modernizați și lărgiți la 4 benzi încă din 2010, iar singurul punct din zonă care a rămas nerezolvat a fost intersecția de la Mogoșoaia cu DN1A – un sens giratoriu unde constant apar blocaje și cozi kilometrice.
Abia în luna iunie 2017, după ani la rândul de promisiuni și revizuiri de studii, Compania de Drumuri scotea la licitație proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Mogoșoaia care ar urma să „ridice” Șoseaua de Centură peste DN1A București – Mogoșoaia – Ploiești. Au trecut aproape trei ani și abia acum încep lucrările la Pasajul Mogoșoaia.