Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că încep lucrările de asfaltare pe Centura Bucureștiului. Șoseaua de Centură DNCB a ajuns într-o stare deplorabilă în această iarnă, șoferii trebuind să facă slalom printre craterele din asfalt.
Încă din noaptea de miercuri spre joi au fost demarate lucrările de frezare a îmbrăcămintei asfaltice pe sectorul cuprins între Km21+000 (Km21+700 pasaj superior peste CF) și Km 23+750( A2). Lucrările sunt executate de constructorul italian Tirrena Scavi SpA. Începând de vineri seara, vor începe lucrările de așternere a covorului asfaltic (sector Km20+450 spre Km23+750).
Asfaltarea a demarat după ce numeroși șoferi și-au exprimat indignarea în ceea ce privește starea asfaltului pe tronsonul dintre Autostrada Soarelui și drumul spre Cernica. Pe acest sector, constructorul italian ar fi trebuit să finalizeze încă din luna august modernizarea întregului tronson și construirea unui sens giratoriu suspendat la Cernica. Astăzi, la mai bine de cinci luni de la inaugurarea șantierului, lucrările sunt abia în stadiul de 5%. Valoarea contractului este de 235 de milioane de lei.
Solicitată să intervină, CNAIR a arătat că întreaga responsabilitate pentru cum arată șoseaua îi revine constructorului și că a solicitat demararea lucrărilor de reabilitare a asfaltului în acest sector. Situația este asemănătoare și pe Autostrada Soarelui, exact pe tronsonul pe care s-au executat reparații în vara anului trecut. Atunci au fost frezați 10-12 centimetri din plăcile de beton și deasupra s-a turat asfalt, care a început acum să se fărâmițeze.
Reprezentanții Companiei de Drumuri spun că au cerut încă din 14 decembrie firmei care a executat lucrările să astupe gropile. „Având în vedere că nu a intervenit, Secția de Autostrăzi va face toate demersurile pentru plombarea gropilor apărute. Costurile vor fi deduse din garanția de bună execuție a antreprenorului”, se arată într-un răspuns al CNAIR pentru Digi24.