Încep exproprierile pe traseul viitoarei autostrăzi de centură a Bucureștiului. Sunt vizate un număr de 1.728 de imobile private aflate pe traseul inelului de nord al autostrăzii A0.
Decizia este cuprinsă într-o hotărâre de guvern adoptată în ședința de miercuri, care prevede exproprierea unei suprafețe de 2,6 milioane de metri pătrați de teren. Pentru aceasta sunt alocate fonduri de 69,14 milioane de lei, care ar trebui să acopere despăgubirile acordate celor 1.728 de proprietari de pe traseul viitoarei autostrăzi. Este vorba de coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada de centură Bucureşti”, sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, de pe raza mai multor localităţi din judeţele Giurgiu şi Ilfov.
Astfel, va fi decisă exproprierea tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada de centură Bucureşti”, sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, pe raza localităţilor Săbăreni din judeţul Giurgiu, Dragomireşti Vale, Buftea, Mogoşoaia, Baloteşti, Tunari, Dascălu, Ştefăneştii de Jos, Găneasa, Pantelimon şi Cernica, din judeţul Ilfov.
„Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară suma de 69.140.000 lei, pentru un număr de 1.728 imobile, în suprafaţă totală de 2.611.715,00 mp teren, având împrejmuiri şi construcţii edificate pe acesta”, se mai arată în nota de fundamentare a actului normativ.
În urmă cu patru luni, Lucian Bode, ministrul Transporturilor de la acea vreme, promitea că vom putea circula pe autostrada de centură a Bucureștiului (A0) încă din 2023.
Inelul de centură a Capitalei are 102 km. Sectorul de sud are trei tronsoane, cu un total 52 de km, restul fiind sectorul de nord, care are patru sectoare.
„În ceea ce privește sectorul de nord, cu cei 50 de km, avem un tronson pentru care am semnat contractul de proiectare și execuție și trei tronsoane licitate, dar care se află în perioada de contestație, din păcate, toate trei. Noi ne-am propus ca până în 2023 inelul de centură al Bucureștiului, la profil de autostradă, să fie finalizat ca parte componentă a coridorului principal pan-european Constanța-București-Pitești-Sibiu-Nădlac”, spunea Lucian Bode în urmă cu patru luni.