Încărcare anvelope cu azot. Cât costă și care sunt avantajele acestui „gaz minune”?
Pe internet dar și în marile orașe șoferii întâlnesc tot mai des anunțuri de „încărcare anvelope cu azot”. Acest gaz, despre care unii spun că „face minuni”, este mai scump decât aerul simplu pe care îl folosesc majoritatea ca să își umfle roțile.
De foarte mulți ani, se încurajează folosirea azot-ului pentru a umfla roțile mașinilor. Despre acest gaz, unii mecanici spun că e mult mai bun pentru anvelope decât aerul.
În opinia lor, azotul face ca presiunea din roți să rămână constantă, ceea ce oferă mașinii un consum mai mic de combustibil.
Încărcare anvelope cu azot
Tot mai des, șoferii întâlnesc anunțuri de „încărcare anvelope cu azot”, prin care diverse service-uri îi încurajează să folosească acest „gaz minune”.
Însă, Constantin Rusu, multiplul campion național de raliuri, a explicat de ce azotul, de fapt, e inutil.
„Treaba asta cu azotul eu o văd ca pe o șmechereală. E doar o scorneală ca să câștige unii mai mulți bani. Gândiți-vă că noi, la curse, umflăm cu aer. Niciodată nu aș băga azot. La toate mașinile scrie ce presiune trebuie sa ai în cauciucuri și dimensiunile anvelopelor. La asta trebuie să fim atenți. Nu azot, despre care zic unii că e un gaz-minune”, a explicat Constantin „Puiu” Rusu pentru ProMotor.
Opinia sa e întărită și de alți mecanici, care vulcanizează în fiecare zi diferite mașini.
„Indiferent că e o anvelopă premium sau una foarte ieftină, toate sunt concepute să fie umplute cu aer. Poți să bagi azot, împreună cu aer, dar probabil că nu vei sesiza nicio diferență. Contează ca presiunea să fie corectă și cauciucul să fie de calitate. Dacă e montată corect, chiar nu va conta dacă anvelopa e umflată cu aer sau cu azot”, a declarat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.
Preț încărcare anvelope cu azot
În general, prețul perceput de service-uri pentru a face o încărcare cu azot a anvelopelor pornește de la 40 de lei.
Ceea ce înseamnă un cost de aproximativ 10 lei pentru fiecare anvelopă.
Însă, există cazuri în care se percepe un tarif de 15-20 de lei pentru acest serviciu, la care se mai adaugă încă 8-10 lei manopera. Ceea ce înseamnă că încărcarea anvelopelor cu azot, în acest caz, poate ajunge chiar la 120 de lei.
În schimb, umflarea roților cu aer este gratuită și se poate face la majoritatea benzinăriilor mari. Singurul aspect de care trebuie ținut seama este presiunea din anvelope.
În general, mașinile au o etichetă pe care scrie ce presiune e recomandată, în funcție de numărul de pasageri. Această etichetă e lipită ori în zona portierelor, ori la clapeta de la rezervor. În cazul în care nu o găsiți, toate aceste informații se pot găsi și în cartea mașinii.
Ce avantaje ar avea încărcarea anvelopelor cu azot
Cei care promovează încărcarea anvelopelor cu azot susțin că există numeroase beneficii.
Printre avantajele folosirii acestui gaz, conform celor care susțin folosirea lui, se regăsesc:
- reducerea consumului, datorită menținerii unei presiuni constante;
- mai puțin timp pierdut pentru a regla presiunea, fiindcă nu vor mai exista pierderi importante de aer din anvelopă;
- prelungirea duratei de viață a cauciucurilor, pentru că se vor uza uniform.
Practic, toate aceste avantaje sunt generate de faptul că se menține o presiune constantă în roți. Ori, pentru asta nu trebuie decât ca anvelopa să fie montată etanș iar cauciucul să nu aibă pori prin care să piardă aerul.
În concluzie, „beneficiile” folosirii azotului sunt similare cu cele ale aerului, diferența fiind făcută de preț.