Încă un oraș din România va avea metrou. Magistrala este gândită să aibă peste 20 de km
Asociația Pro Infrastructură informează că pe data de 23 aprilie 2020, Primăria Cluj-Napoca a semnat contractul pentru studiile căii ferate dintre Nădășelu și Bonțida și a unui metrou între Gilău și podul IRA.
Valoarea este de aproape 36 de milioane de lei (cu TVA) și are o durată de 26 de luni.
În faza întâi va fi elaborat studiul privind îmbunătățirea infrastructurii feroviare existente între Nădășelu (de pe magistrala spre Oradea), prin Cluj-Napoca și mai departe pe linia către Dej până la Bonțida prin noi stații de călători în Baciu, podul IRA sau Aeroportul Avram Iancu. Toate, precum și cele existente, vor fi dotate cu spații de parcare, fiind deservite în plus și de autobuzele orașului.
Metroul din Cluj
În a doua etapă vor fi făcute studiile metroului dintre zona podului IRA (conexiune cu rețeaua de cale ferată) și Florești în prima fază, apoi până la Gilău.
Traseul și pozițiile stațiilor magistralei de peste 20 km vor fi stabilite în urma analizelor, fiind gândite și parcări pentru șoferii ce vor dori să își lase automobilele și să utilizeze metroul, dar și legături cu alte tipuri de transport public din municipiu.
În plus, autoritățile locale derulează încă de la finalul anului 2018 pregătirea Centurii Rutiere Metropolitane între Gilău și Apahida, un alt obiectiv extrem de important care are rolul de a degreva traficul extrem de aglomerat, proiect inclus în Masterplanul General de Transport al României.
„Dincolo de polemica fezabilității unui metrou în Cluj-Napoca, ne bucură că există astfel de exemple de bună practică prin care comunitățile locale se implică decisiv în dezvoltarea mobilității integrate a unei zone metropolitane, fără a aștepta răspunsul prea lent al autorităților centrale. Sperăm să vedem inițiative similare și în alte orașe”, se menționează în anunțul publicat de Asociația Pro Infrastructură.