În viitor, designul maşinilor Dacia va miza pe factorul raţional

Publicat: 06 05. 2011, 15:48

Noul şef al departamentului de design Renault, Laurens
Van den Acker, a dat de curând câteva detalii privind strategia
pentru viitorul apropiat privind stilul modelelor Renault şi
Dacia
. Conform acestuia, maşinile Renault vor pune
accentul pe aspectul emoţional, în timp de maşinile Dacia se va
conforma imaginii de produse raţionale, cu o funcţie clară.

În acest moment, modelele Renault suferă de o imagine de
marcă prea puţin lipsită de personalitate
, chiar dacă, în
mare, maşinile primesc aprecieri pentru designul lor elegant.
Pentru Van den Acker, însă, prioritar este să confere tuturor
modelelor o anumită coerenţă în materie de imagine, iar exemplul
dat de
Renault DeZir
este unul foarte reuşit.

Prin urmare, modelele Renault vor avea un puternic aer
familial, dar combinat cu multă eleganţă şi rafinament
. În
contradicţie, pentru Dacia se va aplica o altă reţetă, astfel încât
diferenţierea între cele două mărci să fie foarte clară. Practic,
brandul Dacia urmează să mizeze pe un aer nordic,
teuton
, care să inspire în primul rând robusteţe.

De aici deducem că este foarte probabil ca noile modele Dacia să
nu meargă pe aceeaşi idee ca şi
conceptul Duster
, ci mai degrabă pe un stil „bolovănos”
şi masiv, cum este cazul modelului de serie
Dacia Duster
. În plus, cuvântul de ordine pentru noile
modele Dacia va fi polivalenţa, aşa încât designul va urma
funcţia.

Prin urmare, criticile la adresa aspectului modelelor Dacia este
de aşteptat să nu se diminueze, însă francezii consideră că
maşinile româneşti vor fi cumpărate de oameni pragmatici
,
pentru care contează ce le oferă maşina din punct de vedere
practic, decât de clienţi care consideră maşina un accesoriu în ton
cu moda. E clar: rămânem extrem de curioşi în privinţa viitorului
modelelor Dacia.