Maşinile noi se transportă cu trenul de zeci de ani, iar de cele mai multe ori, ele sunt aranjate orizontal, pe unul sau mai multe niveluri. Nu şi în cazul lui Chevrolet Vega, însă, lansat în 1970 de General Motors.
Conform Jalopnik, americanii au dezvoltat, în parteneriat cu compania feroviară Southern Pacific Railroad, un sistem nou de transport al maşinilor, care implica aşezarea lor pe verticală, şi nu pe orizontală.
Denumit Vert-A-Pac, noul model de transport a avut nevoie de vagoane de tren speciale, care aveau panouri laterale cu dublu rol (rampă de încărcare/descărcare şi loc de susţinere pentru maşini), dar şi de modificări aduse vehiculelor încărcate – de la baia de ulei şi până la carburator (pentru că, ştii, maşinile nu sunt făcute să stea cu botul înspre pământ).
După toate aceste eforturi, rezultatele s-au văzut imediat: un vagon putea acomoda 30 de automobile, iar costul de transport era de 160 de dolari pentru fiecare exemplar, în vreme ce sistemul convenţional folosit în anii ’70 oferea 18 locuri per vagon, iar costurile ajungeau până la 267 de dolari per vehicul.
Din cauza multiplelor probleme de fiabilitate, vânzările de Chevrolet Vega au început să scadă după câţiva ani de la lansare, iar în 1977 producţia a fost oprită. Tot atunci, sistemul Vert-A-Pac, dezvoltat special pentru Vega, a ieşit din uz, iar vechile vagoane au fost convertite pentru uzul obişnuit de marfă.