În stilul ăsta, în 2 ani ne teleportăm la Cluj
„Într-o perioadă scurtă de timp, am început deja pregătirile tehnice şi vom demara lucrările pentru o linie de monorail, este vorba despre tramvai suspendat şi material rulant. Este vorba despre 80 de tramvaie suspendate, care vor fi implicate în acest concept”, a explicat Firea, în cadrul seminarului „Împreună pentru dezvoltare durabilă – Dezvoltarea regiunii Bucureşti-Ilfov”, organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabilă al Secretariatului General al Guvernului.
Edilul Bucureştiului a explicat că aceste tramvaie vor circula pe două rute, prima fiind Bucureşti-Măgurele, iar a doua va lega Capitala de zona de nord, spre Ploieşti.
Gabriela Firea a prezentat o serie de proiecte prin care Municipalitatea îşi propune fluidizarea traficului în Bucureşti, cum ar fi extinderea pasajului Domneşti sau construirea unei staţii de cale ferată.
„Demarăm, în foarte scurt timp, un nod lângă pasajul Domneştie, o zonă vulnerabilă, ce va fi realizat de CNAIR prin extindere la patru benzi şi linie de tramvai rapid din prelungirea Ghencea până la Centură.(…) Pasul următor va fi construirea unei staţii de căi ferate în aceste locaţii şi introducerea transportului local de călători pe centura feroviară. Trasportul urban pe calea ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp, ce reţeaua ferată din Bucureşti stă neultilizată de aproape 30 de ani”, a adăugat Firea.
Primarul general a readus în discuţie necesitatea constituirii unor parcări în zonele periferice ale Capitalei care i-ar ajuta pe cei care locuiesc în afara Bucureştiului.
„De asemenea, dorim realizarea unei parcări de tipul park and ride, unde navetiştii să poată să lase maşina în siguranţă şi să se transfere către centrul oraşului cu mijlocul de transport în comun. Chiar de luna viitoare, vom demarara construcţia unei parcări de tip park and ride de la capătul şoselei Pantelimon, lângă CORA, cu staţie de tramvai în acea zonă. Acest concept va fi extins la toate ieşirile din Bucureşti, la intersecţia şoselei de centură cu A1, A2, A3, DN1, până la DN7”, a menţionat primarul.
Firea a reiterat, în cadrul acestui seminar, dorinţa Primăriei de a primi în administrare metroul, astfel toate proiectele de dezvoltare a transportului public subteran fiind plătite de la bugetul local.
„Cât priveşte licitaţia pentru cele 400 de autobuze, comisia de licitaţie şi-a încheiat activitatea, a declarat un câştigător, ceilalţi participanţi au depus contestaţii. Suntem în această perioadă legală de rezolvare a contestaţiilor. Sperăm să se finalizezea cât mai curând această procedură şi să semnăm contractul”, a mai spus edilul Capitalei.
Sursă Mediafax.ro, foto Last Night in Bucharest