Uzina Ford din Craiova a demarat producţia motorului 1,0 litri EcoBoost Hybrid, versiune de tip mild-hybrid.
Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficienţa lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în acelaşi timp un răspuns incisiv şi performanţe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuieşte clasicul alternator, permiţând recuperarea şi stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării şi rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi răcit cu aer.
Oferit în variante de 125 CP şi 155 CP, sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când şi în ce măsură să încarce bateria şi când să utilizeze energia stocată de acumulator.
În premieră pentru un model Ford produs în România, Puma vine şi într-o versiune Vignale, linie implementată până acum pe modelele Edge, Mondeo, Focus şi Fiesta şi reprezintă linia premium a constructorului american. Potrivit estimărilor companiei, Ford EcoSport şi Puma vor înregistra vânzări în 2020 în România de circa 4.500 – 5.000 de unităţi, dintre care aproximativ 2.500 de unităţi din modelul Puma şi 2.000 – 2.500 din modelul EcoSport.
Aproximativ 50 de furnizori de componente auto, cu unităţi de producţie în România, livrează componente către noul SUV Ford Puma produs de constructorul american la Craiova. Oficialii Ford nu au precizat care este în prezent gradul de integrare locală pentru SUV-urile Puma şi EcoSport asamblate la Craiova, însă potrivit estimărilor Ziarului Financiar acesta este de cel puţin 30-40%.
Acesta poate varia, în condiţiile în care spre exemplu maşinile pot fi echipate cu motoare EcoBoost produse tot la Craiova, sau acestea pot fi importate de la fabrica Ford din Köln.