În 2021, pe teritoriul României au fost înmatriculate 6.831 de mașini electrice, cu 118% mai mult comparativ cu anul precedent. Decembrie a fost cea mai bună lună a anului trecut cu cele 2.099 de vehicule cu zero emisii comercializate pe piața locală.
Dacia Spring s-a clasat pe primul loc. Primul model electric din istoria mărcii românești s-a vândut în 3.066 de exemplare în 2021. Jumătate dintre acestea au fost introduse în circulație în cursul lunii decembrie.
În aceste condiții, în România există acum 12.883 de mașini electrice, conform datelor oferite de Lektri.co. Piața de automobile pe baterii din România a înregistrat o creștere uriașă. Astfel, anul trecut au fost înmatriculate cu 13% mai multe „electrice” decât în precedenții zece ani la un loc. în 2011 a fost înmatriculat primul astfel de automobil în țara noastră.
„Avântul pe care mobilitatea electrică îl înregistrează este cu atât mai îmbucurător cu cât prețul energiei a crescut abrupt în ultima perioadă. Chiar și în aceste condiții, utilizarea unui vehicul electric este de trei ori mai eficient în exploatare decât unul cu motor convențional. Continuăm să credem că viitorul este verde”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co.
Modelul Dacia Spring a fost în 2021 cel mai vândut vehicul electric în România. Lunile noiembrie și decembrie au fost cele mai bune pentru vehiculul urban pe baterii produs în China.
Devenit disponibil la vânzare în luna iunie, Spring a ajuns să aibă o cotă de piață de 45% în anul precedent. În clasamentul „all-time”, a atins o cotă de 24%.
În prezent, în țara noastră sunt disponibile 2.086 de stații de încărcare publice, fără restricții. Dintre acestea, 436 sunt CCS/CHAdeMO, iar 1.650 Type2. Numărul stațiilor publice de încărcare a ajuns la 1.018.
Din punct de vedere al infrastructurii de încărcare, cele mai utilizate sunt încărcătoarele de tip fast-charger CCS/CHAdeMO și cele rapide Type2.
Sursa: Lektri.co