În premieră, Porsche 911 primește o motorizare hibridă. Ce alte noutăți aduce facelift-ul?

Autor: Ionuț Vîlciu 31 mai 2024 Știri auto

Actualizarea pentru Porsche 911 a fost dezvăluită și aduce schimbări importante. Printre ele se numără și debutul unui motor cu tehnologie hibrid.

Porsche a lansat prezentat o actualizare semnificativă pentru actuala generație a sportivei 911, cunoscută sub nume de cod 992. Pe lângă schimbările estetice, noul 992.2 este primul 911 de serie care folosește un „hibrid de performanță super ușor”. Pentru prima oară în peste 60 de ani de producție, modelul german va putea fi echipat și cu o motorizare hibridă.

Versiunea Carrera GTS este cea mai mare noutate pe care  actualizarea lui 911 o aduce în gamă. Noul 911 Carrera GTS folosește un motor boxer, cu șase cilindri, de 3,6 litri, cuplat cu două motoare electrice. Unul dintre motoare este integrat în turbocompresor și produce 15 CP. Al doilea motor electric este montat în cutia de viteze automată PDK și conferă un boost de 54 CP și 150 Nm.

Puterea totală a noului motor hibrid este de 541 CP și 610 Nm. Fără asistența motoarelor electrice, motorul termic dezvoltă 485 CP și 570 Nm. Noul Porsche Carrera GTS poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3 secunde și poate atinge o viteză maximă de 312 km/h.

Noutăți și pentru restul gamei

Clienții nu doar că vor avea la dispoziție această nouă versiune hibridă, dar Porsche anunță că varianta de bază a lui 911 este acum mai puternică. Varianta de bază este echipată cu un motor mai mic, de 3,0 litri, supraalimetat cu două turbine. Acesta produce acum 394 CP, cu 9 CP mai mult decât vechea versiune, și 450 Nm cuplu motor maxim. Cel mai „lent” 911 poate sprinta de la 0 la 100 în 4,1 secunde – sau 3,9 cu pachetul opțional Sport Chrono. Viteza maximă pentru 911 de bază este de 294 km/h.

Când vine vorba de schimbări estetice, cele mai importante au avut loc la exterior. Odată cu acest facelift, farurile LED Matrix devin dotare standard pentru Porsche 911. În partea din față putem observa și noua bară de protecție redesenată, cu flapsuri active care să îmbunătățească eficiența aerodinamică, în timp ce în spate 911 beneficiază de o nouă bandă LED, sub care regăsim logo-ul Porsche iluminat.

În standard, Porsche 911 este echipat cu jante de 19 inch în față și 20 de inch în spate. Opțional, clienții pot alege jante de 20 de inch pentru puntea față și de 21 de inch pentru puntea spate.

Turometrul clasic a dispărut

Cea mai mare schimbare suferită de 911 la interior este reprezentată de dispariția turometrului clasic. Acum, toate versiunile vor fi echipate cu un instrumentar de bord complet digital. Acesta măsoară 12,6 inch în diagonală și dispune de șapte afișaje diferite din care șoferul poate alege.

Pe lângă tabloul de bord complet digital, 911 nu va mai fi pornit cu o cheie, locul contactului fiind luat de un buton montat în partea stângă a volanului. Planșa de bord este completată de un ecran central ce măsoară 10,9 inch.

O altă premieră introdusă pe acest facelift este aceea că versiunea standard a lui 911 va dispune de doar două locuri, ci nu de patru. Porsche oferă pachetul 2+2 ca dotare gratuită pentru cei ce își doresc patru scaune în mașină.

Pentru început, noul Porsche 911 va putea fi comandat în format Coupe, Cabrio sau Targa. Deocamdată, toate versiunile vor fi echipate cu transmisia automată PDK dar, din 2025, va fi disponibilă și transmisia manuală pentru doritori.

Porsche a deschis deja comenzile în Germania. Prețul de pornire pentru versiunea de bază este de 128.700 de euro. Noua versiune hibridă are un preț de pornire de 170.600 de euro.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Porsche


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide