În ordinea firească a puterii, după Ferrari şi Lambo, mult peste nemţi (galerie foto)

Publicat: 19 02. 2018, 10:49

O mică istorie a unei maşini enorme. Stratos a apărut în 1973 şi s-a terminat în 1978. Au fost construite numai 500 de bucăţi ale modelului proiectat de Bertone – omul care venise cu o propunere de schimbare a Fulviei, înaintea lui Pininfarina, un preferat Lancia. În versiunea “de competiţie”, Stratos a ieşit campioană mondială trei ani la rând – 1974, 1975 şi 1976. Maşina de stradă avea un motor V6 de 2.4 litri şi 190 de cai putere. Toată puterea se ducea la roţile spate printr-o cutie manuală, cu 5 trepte. Iar pentru acele vremuri, să ai o caroserie din fibră de sticlă, era rar-întâlnit. Însă şi preţul maşinii era pe măsura ediţiei limitate de numai 500 de unităţi.

După 1978, anul în care s-a oprit banda de asamblare pentru Stratos, nu s-a mai întâmplat nimic. Acest nume a intrat în istorie şi a mai apărut din când în când pe la saloane, în stare de concept. Prototipul Stratos Zero a prins cel mai bine atenţia lumii, dându-le fanaticilor Lancia, speranţele unei învieri.

Niciun semnal de producţie însă până ieri, când italienii au trimis o undă de şoc în piaţă. Carosierul Manifattura Automobili Torino dă drumul noii producţii de Stratos. Acum 8 ani văzuserăm un concept.Pe dedesubt, maşina va fi un Ferrari F430 – nu e nimic anormal atât timp cât ambele mărcile sunt în acelaşi grup Fiat – Chrylser.

La Cluj se iau carnete la noroc. Un şofer nu a înţeles de ce i-a luat poliţia permisul. După ce a văzut înregistrarea, şi-a făcut cruce

Autonews a aflat că maşina costă 500.000 de euro numai pentru conversie de la F430 la Stratos. Cu tot cu motor, cutie şi componente, preţul urcă la 645.000 de euro.

Noua Lancia Stratos se va vinde în trei variante – cea de bază, Gran Turismo şi o versiune … Safari. Motorul lui F430 va produce 550 de cai putere pe Lancia Stratos 2018.

GALERIE FOTO CU NOUA LANCIA STRATOS

Aşteptăm premiera oficială la Salonul Auto Internaţional de la Geneva. Tot acolo ne aşteptăm să ni se spună că ediţia de 25 de maşini a fost arvunită deja.

Lancia revine cu o maşină importantă după ce a stat mult timp cu capul la cutie. Ba chiar lumea se întreba cât o să mai respire una dintre cele mai furmoase mărci italieneşti, sânge din sângele Ferrari.  

Autor Alexandru Banu