Dacia Dokker, „sora” mai mică a Daciei Lodgy, şi-a început viaţa comercială în ţara unde se şi construieşte, Maroc. Acolo unde, surpriză, varianta de bază Dokker este mai scumpă decât varianta de bază Lodgy, deşi Dokker e mai scurt şi are un portbagaj ceva mai mic.
Aşadar, cea mai ieftină Dacia Lodgy, cu motorizarea pe benzină 1.6 MPI de 85 CP şi cu 5 locuri are un preţ de 109.900 dirhami (circa 9.936 euro), în timp ce Dokker Combi porneşte de la 115.900 dirhami (circa 10.479 euro). Deci o diferenţă de 543 euro în favoarea lui Lodgy.
Explicaţia, însă, este simplă, deoarece, în cazul lui Dokker, vorbim de motorizarea diesel 1.5 dCi de 75 CP, care, evident, presupune o tehnologie mai scumpă decât a motorului pe benzină de pe Lodgy. De altfel, Dokker este oferită în Maroc strict cu acest diesel, având 3 niveluri de echipare şi preţuri care ajung până la 140.900 dirhami (circa 12.775 euro).
Lodgy, în schimb, poate fi echipată cu motorul diesel 1.5 dCi mai potent, de 90 CP, aşa încât, făcând comparaţia între cele două modele în condiţiile aceluiaşi nivel de echipare Ambiance, rezultă o diferenţă de 19.000 dirhami (circa 1.700 euro), în timp ce aceeaşi versiune Lodgy, dar cu 7 locuri, e mai scumpă decât Dokker cu 37.000 dirhami (circa 3.350 euro), deci riscul canibalizării este redus considerabil.
În ce priveşte piaţa europeană şi, mai ales, cea românească, preţurile pentru Dacia Dokker le vom afla în această vară – ProMotor va merge să testeze în premieră Dacia Dokker în luna iulie a acestui an.