Conform Autonews, grupul Fiat a decis să
elimine numele Chrysler din Europa – ceea ce înseamnă că
nu vom mai vedea maşini noi cu această siglă vândute pe Bătrânul
Continent. Modelele Chrysler, însă, vor continua să fie
comercializate pe pieţele europene, dar cu siglă Lancia şi mici
modificări estetice, menite a le integra mai bine în linia de
modele ale mărcii premium italiene.
Totodată, această decizie înseamnă şi o restructurare a
reţelei de dealeri, nu mai puţin de 350 de dealeri urmând
a dispărea din reţea, dintr-un total de 1.200. Practic, toţi
dealerii Chrysler sau Lancia vor fi nevoiţi să îşi reînnoiască
contractele cu grupul Fiat, în noile condiţii. Excepţie vor face
dealerii din Marea Britanie şi Irlanda, unde Lancia nu mai este
importată oficial din 1991, deci britanicii vor putea să îşi
cumpere maşini cu sigla Chrysler şi după 2011.
Planurile grupului Fiat prevăd schimbarea radicală a reţelei de
dealeri, care vor trebui să se adapteze la noua imagine
Lancia/Chrysler. Astfel, „noua” marcă va beneficia de o reţea
constând în aproximativ 800 de dealeri şi peste 1.000 de
showroomuri.
Totuşi, dacă insuccesul Chrysler pe piaţa europeană nu miră pe
nimeni (în 2009 au fost vândute doar 11.500 de exemplare în
Europa), rămân semne de întrebare privind Lancia,
care, cu un volum de 121.000 de unităţi vândute în Europa în 2009
(din care 102.000 doar în Italia), nu arată ca un brand prea
profitabil, deşi se doreşte una dintre mărcile premium ale grupului
Fiat.
Din punct de vedere business, creşterea „peste noapte”
de la o gamă de 4 modele la una de 8 (prin asimilarea modelelor
Chrysler) va însemna o evoluţie a vânzărilor mărcii, însă
rămâne de văzut cât de repede vor accepta clienţii această
schimbare, mai ales că diferenţele de imagine între produsele
italiene şi cele americane sunt foarte mari. „Noile” modele Lancia
vor fi urmaşii lui PT Cruiser şi Sebring, precum şi noul sedan de
clasă mare 300C şi monovolumul Voyager.
Sergio Marchionne contează pe faptul că, până în 2014,
Lancia şi Chrysler vor avea vânzări cumulate de peste 300.000 de
unităţi, adică dublu faţă de 2009. Mărcile Dodge şi Jeep,
care ţin de Chrysler, vor rămâne ca branduri de nişă în Europa:
Dodge va miza pe modele de mare performanţă şi muscle-car, iar Jeep
pe modele tot-teren.