Conform raportului sus-menţionat, există aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme reinterpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portiţele” şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supraevalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor fabricate. Este vorba de un secret „ruşinos”, dar ştiut de fapt de toată lumea. Iată că, acum, lucrurile trebuie date pe faţă.
Iar asta pentru că Parlamentul european a votat schimbarea modului în care se realizează testele oficiale ale autoturismelor, cu scopul reducerii diferenţelor care există între cifrele de consum comunicate de producători şi cele obţinute de către proprietarii autoturismelor, în condiţii reale de trafic.
În prezent, autoturismele noi consumă în medie 5,5 litri de carburant la suta de kilometri, conform datelor oferite de producători. Cu toate acestea, consumul în trafic real este mai mare, de 6,6 litri la suta de kilometri, în medie. În curând, procedura de evaluare a consumului mediu al maşinilor noi va fi revizuită, astfel încât să nu mai fi ademeniţi cu consumuri medii de 3.6-4.5 litri/100 km, atunci când de fapt maşina consumă întotdeauna spre 6 litri/100 km.
Voi ce diferenţă aveţi între consumul mediu declarat şi cel obţinut în mod real?
Mai multe informaţii pe www.gândul.info