Un Volkswagen Jetta a fost adus pe platformă la service după cinci ani în care a stat nemișcat într-un garaj. Au o misiune grea. Să-l repună în funcțiune.
A stat în garaj, dar garajul a avut un geam spart. Așa că sărmanul Volkswagen Jetta este acoperit de un strat de praf atât de gros de ai impresia că poate fi măsura cu rigla. Culoarea originală este imposibil de recunoscut sub mizerie. Pe alocuri au apărut urme de „civilizație extraterestră”, glumesc mecanicii. Sunt, de fapt, urme de lăbuțe de pisică. Vezi GALERIE FOTO
Mizerie este și sub capotă, acolo unde au apărut pânze de păianjen. Anvelopele s-au aplatizat în zona de contact cu asfaltul. Un contact neîntrerupt vreme de aproximativ 1.800 de zile. Discurile și plăcuțele pe ambele punți sunt distruse. Mașina a fost abandonată ce proprietarul o condusese, fără milă și fără gânduri de revizie, pe șoselele patriei.
Sub scut s-au adunat paie și pietricele, iar cei de la service glumesc: “Parcă e cuibar. Să nu fie șobolani pe acolo!”, se amuză de la distanță.
Mecanicii se pun pe treabă. Au de lucru, nu glumă, la mașina uitată în garaj ani de zile. După ore bune și muncă multă, piese și consumabile schimbate, dar și bătaie de cap pe măsură, mașina nu mai arată de parcă ar fi pe drum spre casat.
Motorul 2.0 TDI al lui Jetta pornește la prima cheie. Sistemul de aer condiționat funcționează și el fără greș.
Mașina a fost dusă și la spălătorie. Pentru Jetta urmează și un drum cu cu platforma la un centru pentru efectuarea Inspecției Tehnice Periodice. ITP-ul e expirat de luni bune.
La finalul montajului, sedanul german arată ca nou. Cu ore bune, muncă multă și un strat gros de praf în urmă, la sosirea în service, cei de acolo s-au amuzat pe seama lui, spunându-i “mașina-mumie”. Vă vine să credeți sau nu, are la bord doar 30.000 de kilometri!
VIDEO: