În ce condiții mașinile de taxi pot avea geamuri fumurii. Foliile nu sunt permise fie ele și certificate!
RAR atrage atenția taximetriștilor ca mașinile de taxi nu vor trece ITP-ul cu geamuri tratate chimic sau cu folii, fie ele și certificate.
„Conform legislației în vigoare, (Legea 66/23.03.2022 publicată în M.O. 283/2022) Registrul Auto Român NU emite Certificatul De Agreare Taxi dacă mașinile în cauză au pe geamuri folii sau alte tratamente chimice (vopsea) care obturează vizibilitatea”, spun reprezentanții RAR.
Există însă și particularitatea ca geamurile laterale spate și luneta, care nu fac parte din câmpul principal de vizibilitate, să poată avea o transparență mai redusă, însă doar dacă geamul respectiv a fost omologat ca atare de fabricant.
În ce condiții mașinile de taxi pot avea geamuri fumurii
„Ca sa fiți siguri că geamurile mai închise la culoare ale taxiului (menționate mai sus) sunt în regulă și nu vor face obiectul respingerii mașinii la inspecția RAR, asigurați-vă că au imprimate din fabricație caracteristicile V43R (marcajul ștanțat care atestă că geamul este conform). Mai pe scurt, este în regulă cu geamuri fumurii pe lateral spate și lunetă doar daca au marcajul V43 R și doar dacă NU sunt aplicate folii peste geam, fie ele și certificate!”, spune RAR.
În caz contrar, RAR sancționează orice abatere în privința vizibilității, dacă mașina este trasă pe dreapta de poliție, la un control în trafic sau dacă vă prezentați la sediile Registrului cu prilejul oricărei verificări.
Mașina ta a fost taxi înainte? Cele mai întâlnite escrocherii la cumpărarea unui vehicul second-hand
Vânzătorii de mașini second-hand apelează de multe ori la metode de înșelăciune pentru a reuși să-și vândă produsele. Unele autovehicule arată „țiplă”, însă înainte de a te hotărî să cumperi este recomandat să faci o verificare a istoricului acestora.
Mulți cumpărători de mașini SH s-au trezit după un timp că pe sub vopseaua mașinii au apărut urme de vopsea galbenă. Acesta este primul semn că vehiculul lor a fost folosit anterior pe post de taximetru.
Aceasta se traduce printr-un grad de uzură foarte ridicat și printr-un număr mare de kilometri parcurși. Majoritatea acestora au fost parcurși în regim urban, ceea ce înseamnă o uzură și mai accentuată.