Au trecut 7 ani de la generaţia a doua a lui Cayenne şi Porsche şi-a ales Salonul Auto de la Frankfurt pentru noul ei SUV principal. Modelul 2018 care o să rămână în viaţă încă vro 6-7 ani conform regulei (cu tot cu facelift-ul care vine la jumate) e cu 6.3 cm mai lung (are 4.91 m lungime acum) şi cu 1 cm mai jos. Până acum, Porsche a comunicat două motoare de start, un 3 litri, turbo, 340 de ci (+40 CP) şi Cayenne S, cu motor de 2.9 litri, biturbo, 440 de cai (+20 CP Vs. generaţia trecută de motoare). Primul Caynne face 0-100 km/h în 6.2 secunde, iar S-ul în 5.2 secunde.
Multe dintre comonentele şasiului, noi, sunt din aluminiu, ca şi alte părţi ale maşinii. Astfel greutatea unui model de bază a scăzut cu 60 de kg în medie.
Portbagajul este mai mare cu 100 de litri (are 770) decât la modelul trecut, însă asta cu spătarele scaunelor spate perfect drepte şi cu tot cu locul de depozitare de sub nivelul portbagajului.
Cutia de viteze automata este Tiptronic S, cu 8 trepte şi convertor de cuplu. Conform Porsche, timpii în care se schimbă treptele sunt mai rapizi decât la un DSG (dublu-ambreiaj).
Cayenne este primul Porsche care are frâne PCSB (cu discuri din oţel acoperit cu tungsten). Aceste discuri vin opţional, numai cu roţile de 20 şi 21 de inci. Tot o permieră pe Cayenne sunt roţile directoare (care virează) pe spate, până acum puse pe 911 şi pe Panamera. Maşina are şi nou sistem de suspensie activă care reduce ruliul, alimentat dintr-un motor de 48 V, la fel cum are şi noul A8.
Înăuntru, Cayenne 2018 are un nou sistem multimedia, cu display de 12.3 inci, pus prima oară pe Panamera.