Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a prezentat pe pagina sa de Facebook imagini spectaculoase cu noul pod peste Olt care se construiește pe viitorul drum expres DX12 Craiova – Pitești. Podul are o lungime de aproximativ 1,7 kilometri, fiind cea mai complexă lucrare de pe traseul DX12.
Drumul expres DX12 Craiova Pitești este una dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din România. De finalizarea acestuia depinde soarta industriei auto românești, și în principal cea a uzinei Ford de la Craiova. Progresul lucrărilor este unul bun, iar ministrul Transporturilor promite că va inaugura anul acesta tronsonul dintre Balș și Slatina, unul dintre cele mai aglomerate trasee.
Cătălin Drulă a distribuit pe pagina sa de Facebook imagini de pe şantierul drumului expres Craiova-Piteşti în zona traversării peste Olt. Podul care se construiește aici se află în faza tablierilor metalici și are o lungime de 1,7 kilometri.
„Un proiect mare pe care ne propunem să îl livrăm anul acesta – şi avem promisiunea constructorului că îl va livra – este acel sector din drumul expres Craiova-Piteşti, între Balş şi Slatina. Practic, la sfârşitul anului, odată cu inaugurarea acestui sector, ar trebui ca, mergând de la Piteşti la Craiova sau de la Craiova la Piteşti, să nu mai intrăm în localităţile Balş şi Slatina.
Un mare câştig pentru aceste localităţi, care scapă de traficul îngrozitor de tranzit. Un mare câştig pentru siguranţa rutieră, pentru cei care nu ştiu, drumul expres are o diferenţă relativ minoră faţă de profil de autostradă, profilul de autostradă are 26 metri, profilul de drum expres este de 22 m, diferenţa de patru metri vine în special din absenţa benzii de urgenţă, e doar un acostament care este asfaltat, de 1,5 metri care este în afara benzilor de circulaţie”, a precizat ministrul Transporturilor în cadrul unei conferințe.
Proiectul face parte din reţeaua transeuropeană de transport şi include construirea a două benzi de circulaţie pe fiecare sens, 10 tronsoane de racord şi 75 de poduri sau pasaje. Recent, proiectul a fost acceptat pentru finațare europeană, primind 726 de milioane de euro din fonduri de coeziune UE.
„Noul drum expres va îmbunătăţi traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfăşoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8 % peste media din România. Reducerea timpului de călătorie între Craiova şi Piteşti va diminua costurile de transport şi va spori eficienţa economică a reţelei rutiere din România”, a mai spus Cătălin Drulă.
sursa: G4Media.ro