Iată cum s-a descurcat Ford B-Max la primul crash test
This browser does not support the video element.
Atunci când Ford a anunţat că B-Max va fi construit fără montantul central, lucru ce facilitează accesul în maşină, au existat mulţi sceptici care au pus la îndoială protecţia pe care o va oferi mini-mpv-ul construit la Craiova la impactul lateral. Recent, producătorul american a efectuat primul crash test, menit să închidă gura celor ce se îndoiau de soluţia aleasă de Ford.
Testul a simulat un impact lateral cu o viteză de 50 km/h, mini-mpv-ul fiind staţionar. Presa auto prezantă la faţa locului s-a declarat foarte mulţumită de protecţia pe care o oferă modelul construit în România în cazul unui accident din lateral. Manechinele de pe locurile din spate, cât şi cele de pe locul şoferului şi al pasagerului din dreapta nu au înregistrat forţe care ar fi provocat leziuni grave în cazul unor pasageri reali, cele şapte airbag-uri îndeplinindu-şi roll cu brio.
Chiar dacă montantul spate lipseşte, Ford a introdus în plafon şi în podeaua noului B-Max elemente ce ajută la întărirea caroseriei. Acestea şi-au arătat rolul în timpul testului, când mpv-ul nu a suferit daune grave.
Ford B-Max va fi lansat în România în al treilea trimestru al acestui an, după lansarea în ţările din vest. Uzina de la Craiova va produce în acest an circa 60.000 unităţi, iar în anul următor de se anunţă un număr de 100.000 unităţi produse.